«سازمان انتقال خون برای اهدای خون در روزهای سرد سال فراخوان داده، پس قرارمان پنجشنبه مقابل مؤسسه» این فراخوان کافی بود تا از ساعت‌ها قبل خیّران جوان در مقابل مؤسسه صبح امید دور هم جمع شوند.

صبح امید

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: تعدادی جوان دانشجوی دانشگاه شریف که با هم دوست بودند و گاهی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم تهران رفته و برای نیازمندان ارزاق می‌بردند، سال ۱۳۸۰ تصمیم به تشکیل مؤسسه خیریه«صبح امید» می‌گیرند. فعالیت‌های جدی آنها با کارهای جهادی و برنامه «کوچه‌گردان عاشق» شروع می‌شود. «کوچه‌گردان عاشق» یک برنامه تلویزیونی بود که در دهه ۸۰ از تلویزیون پخش می‌شد و حتی رهبر انقلاب هم از آن تشکر کرده‌اند. .

«ماجد یغمائی» از اعضای خیریه می‌گوید: «اوایل اعضا که بیشترشان را دانشجویان و استادها تشکیل می‌دادند، پول جمع کرده و از سوپرمارکت خرید می‌کردند و در نهایت ۱۰ تا ۲۰ بسته ارزاق آماده می‌شد اما با گذر زمان و به‌ویژه زلزله کرمانشاه فعالیت‌هایمان بیشتر شد تاجایی که که الان به تعداد بسته‌ها به هزار تا رسیده است.»

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

خدمت‌رسانی جوانان شریف در صبح امید | جوانان شریف از هیچ خدمتی غافل نمی‌شوند

از توزیع ارزاق تا اعزام به مشهد

سال ۱۳۹۷ خیریه به شکل رسمی ثبت می‌شود و از کمیته امداد مجوز می‌گیرد و «صبح امید» که تا قبل از این، به‌عنوان یک گروه فرهنگی در دانشگاه فعالیت می‌کرد، حالا به شکل مستقل طرح‌هایش را پیش می‌برد. «محسن سلیمانی‌«مدیرعامل خیریه می‌گوید: «گروه ما خود را محدود به موضوع خاصی نکرده و تا جایی که می‌تواند، سعی می‌کند نیازهای خانواده‌هایی که تحت پوشش خیریه هستند را برطرف کند. توزیع ارزاق، تهیه جهیزیه، اعزام خانواده‌ها به مشهد و... هم بخشی از فعالیت‌هاست.»

گوشت قربانی اول هر ماه قمری

یکی از برنامه‌های ثابت مؤسسه در اول هر ماه قمری خرید گوسفند و توزیع گوشت قربانی بین خانواده‌های نیازمند است. سلیمانی می‌گوید: «ما خودمان در بحث معیشتی ورود می‌کنیم و شناسایی خانواده فقیر و اینکه آیا اولویت‌دار است یا نه. سپس برای رفع نیازهایشان تلاش می‌کنیم. حتی پیگیر کار خانواده نیازمند هم می‌شویم.»

تأمین هزینه‌ها با هیئت‌امنا

هزینه‌های داخلی خیریه توسط هیئت‌امنا تأمین می‌شود و «صبح امید» تلاش می‌کند که از کمک‌های مردمی برای هزینه‌های خیریه یا حقوق کارمندان استفاده نکند. چون اعضا و هیئت امنایی دارد که هزینه‌ها را تأمین می‌کند. برخی هم که تعدادشان به ۲۰۰ نفر می‌رسد، بدون حقوق و داوطلبانه در «صبح امید» مشغول به کار هستند و هر زمانی که نیاز باشد آماده‌اند. حالا فرقی ندارد موضوع کمک به نیازمندان باشد یا... نمونه‌اش هم فراخوانی است که سازمان انتقال خون برای اهدای خون داد و در نتیجه تعداد زیادی از اعضا در زمان پیش‌بینی شده دور هم جمع شدند تا با اهدای خون خود در کارهای خیر مشارکت کنند.

این خیریه در  خیابان آزادی، بعد از دانشگاه صنعتی شریف، کوچه آران، پلاک ۱۲ و ۱۴ قرار دارد.

کد خبر 738113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha