جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

دکتر عبدالرسول صداقت* مصاحبه دکتر کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، در سایت خبرگزاری فارس در تاریخ 30 دی ماه مبنی بر اینکه دارایی‌های اعضای هیأت‌مدیره نظام پزشکی باید قبل و بعد از خدمت به ثبت برسد، حاوی چند نکته است:

به‌نظر می‌رسد که آقای وزیر در نخستین برخورد با هیات‌های جدید نظام پزشکی به جای لحن دوستانه و تبریک به همکاران، با لحنی تند مصاحبه کردندکه  این لحن برای جامعه پزشکی اصلا مناسب نیست.

ما از اینکه ایشان به ما تبریک گفتند، به ایشان هم تبریک می‌گوییم چون جامعه پزشکی با چنین حضور چشمگیری در انتخابات شرکت کردند. اما نباید فراموش کنیم که اولین و بیشترین پیام این حضور چشمگیر که 2 برابردوره پیش بوده، نارضایتی از عملکرد وزارت بهداشت بوده است.

همین امر، پزشکان را وادار کرد که با حضور بیشتری در انتخابات مشارکت کنند. وزیر بهداشت در این مصاحبه تاکید کرده  که دارایی‌هایی مرتبط با اعضای هیأت‌مدیره و سایر ارکان سازمان، مثل سهام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز تصویربرداری در شروع و پایان خدمت آنها ثبت شود.

باید بگویم که ما از این پیشنهاد ایشان استقبال می‌کنیم به خاطر اینکه معتقدیم بسیاری از اعضای هیأت‌مدیره‌ها از دارایی‌های خود در ارتقای سازمان کمک گرفتند و در آینده هم همین‌طور خواهد بود و به‌طور مسلم در پایان دوره از این دارایی آنها کم خواهد شد.

اما ما امیدواریم که همین شمارش دارایی، برای خود آقای وزیر و معاونان محترمشان هم صورت بگیرد. چون نکته مهم این است که به هر حال ما بعید می‌دانیم دارایی همه منتخبان جامعه پزشکی برابر دارایی برخی وزرای محترم باشد! ما در مورد وضعیت پزشکی کشور و وظایف نظام پزشکی معتقدیم گرچه این وضعیت ایده‌آل نیست، اما می‌دانیم که هیات‌های مدیره نظام پزشکی و خود این سازمان در 4 سال گذشته بیشترین تلاش را کردند و طبیعتا در این دوره هم وظایف سنگینی داریم که باید به آن عمل کنیم.

علاوه بر این، درخصوص نظر آقای وزیر در تعامل سازنده با سازمان نظام پزشکی از طرف وزارت بهداشت هم استقبال می‌کنیم و امیدواریم ایشان پیام حضور همکاران ما را سر صندوق‌های انتخابات درک کرده باشند و در آینده با توجه به این حضور ارزشمند، این تعامل را به‌طور واقعی داشته باشیم.

چون وزیر بهداشت هم عضو نظام پزشکی هستند و باید این نکته مهم را همیشه به یاد داشته باشند.

*رئیس انجمن رادیولوژی ایران و عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام پزشکی کرج

کد خبر 73691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز