باغچه حواس یک تشکل مردمی است که با کمک مربیان داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارتقای توانایی‌های کودکان کم‌بینا و نابینای منطقه ۱۵ گام‌های بلندی برداشته است.

مركز

«مهدی اسمعیلی» معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ١۵با اشاره به این موضوع گفت : « ١١٠ کودک و نوجوان کم‌بینا و نابینا مطلق٣ سال به بالا،  از سال ٩٦ ازخدمات آموزشی، درمانی، فراغتی و مشاوره این مرکز بهره‌مند هستند.»

او با اشاره به اینکه بیش از ١٣ مربی و داوطلب در طول هفته داوطلبانه به باغچه حواس می‌آیند، به تشریح برنامه‌های این مرکز پرداخت و گفت : «در امرکز باغچه حواس کلاس‌های موسیقی ارگ، پیانو، بلز، گیتار، تمبک و دف، کامپیوتر به‌صورت صوتی، گفتاردرمانی، زبان، خط بریل، کار با دستگاه پرکینز، قلاب‌بافی، خمیربازی، اصول اولیه برای کودکان نابینا و کم‌بینا، جهت‌یابی، مهارت‌های زندگی، مشاوره فردی، آشپزی و شیرینی‌پزی برای روشندلان برگزار می‌شود. »

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه اضافه کرد : «اتاق حواس شامل موسیقی و آواز، نور و سایه، عطر و بو، قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت‌یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب‌بازی، ساخت و تجسم، لمس علم، آموزش مهارت‌های فردی و خدمات مشاوره‌ای ازجمله امکانات این مرکز است. پدر و مادر روشندلان عزیز برای ثبت نام فرزندشان در این کلاس‌ها از شنبه تا چهارشنبه ۸ صبح تا ۱۶ : ۳۰ به مرکز باغچه حواس واقع در افسریه بین ۱۵ متری سوم و چهارم، خیابان ۲۱ سوری، جنب بوستان فرهاد، پلاک ۷. ۱ مراجعه و یا برای کسب اطلات بیشتر با شماره ۳۳۶۵۶۳۶۲ تماس حاصل کنند.»

کد خبر 736205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha