یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باران، باد، رگبار، رعد و برق و افت فشار تا پایان هفته بخش‌های شمال غرب، غربی و جنوب غربی ایران را فرا خواهد گرفت.

به گزارش سازمان هواشناسی ، نقشه‌های آسمان نشانه‌هایی از سامانه بارش زا در شمالی دریای سیاه دارد. دامنه این سامانه تا جنوب شرق دریای مدیترانه امتداد یافته‌است. این سیستم کم کم در طول هفته جاری سبب بارش باران، وزش باد و رگبار ورعد و برق در نواحی شمالی در برخی نقاط نیمه شمالی کشور می‌شود. بیشترین فعالیت این سیستم از دوشنبه 14 آبان تا 17 آبان است.

در روز‌های آینده دمای هوا در نیمه شمالی  تا پایان هفته کاهش خواهد یافت. این تغییر دما در سواحل خزر شدید‌تر می‌شود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی آسمان سواحل دریای خزر و استان اردبیل طی 24 ساعت آینده نیمه ابری گاهی با وزش باد در اواخر روز ابری با بارش باران و مه آلود خواهد بود.

آسمان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان ، کردستان ، کرمانشاه ، همدان ، ایلام و لرستان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است. ساکنان این استانها در برخی نقاط منتظر رگبار و رعد وبرق باشند.

آسمان استان‌های تهران، قم، قزوین، مرکزی و اصفهان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است. در شهر‌های صنعتی در این محدوده شاهد غبار صبحگاهی خواهیم بود که به تدریج با افزایش در ارتفاعات البرز با احتمال رگبار و رعد وبرق پراکنده مواجه خواهیم شد.

خراسان رضوی و سمنان آسمانی صاف و همراه باد خواهند داشت فقط در برخی ساعات شب ابر به آمان این دو استان اضافه خواهد شد.

خراسان جنوبی ، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری  نیز صاف تا کمی ابری است. در ارتفاعات زاگرس با تاریک شدن هوا رگبار نیز اضافه خواهد شد.

جزایر و دریای عمان و خلیج فارس روزی با آسمانی صاف تا قسمتی ابری و مه رقیق صبحگاهی را پشت سر خواهند گذاشت.

دمای هوای پایتخت بر اساس پیش بینی این سازمان در بیشترین و کمترین حد خود  25 و 12 درجه است.

کد خبر 7357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز