گروه سیاسی: مشاور ارشد رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مقاومت مردم غزه، یادآور پیروزی لبنان در جنگ با دشمن صهیونیستی بود، تأکید کرد:

 کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه نشان‌دهنده باطن دمکراسی غربی است.

سید‌مجتبی ثمره هاشمی که در مراسم جشن پیروزی مقاومت اسلامی غزه در دانشگاه تهران سخن می‌گفت و مهر خبر آن‌را منتشر کرد، افزود: فلسفه تأسیس رژیم صهیونیستی، ایجاد قدرتی در خاورمیانه به‌عنوان ابزار تهدید غرب علیه کشورهای منطقه بود و این رژیم در طول 60 سال عمر ننگین خود بارها به خاک فلسطین تجاوز کرده و قسمت‌هایی از آن‌را نیز به اشغال خود درآورده است.

وی که به جای رئیس‌جمهوری -که به‌علت کسالت نتوانسته بود در جمع دانشجویان بسیجی حضور یابد- به دانشگاه تهران آمده بود، به جنگ‌های مختلفی که رژیم صهیونیستی با فلسطینیان و برخی ملت‌های منطقه داشته اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ 2006 در لبنان و حملات گوناگون دیگری توسط این رژیم با قصد رعب و وحشت انجام شده است تا در نهایت به تضعیف کشورهای اسلامی و عربی و اشغال آنان و گسترش سرزمین‌های اسرائیل منجر شود.

وی هدف دیگر صهیونیست‌ها از انجام حملات پی‌در‌پی به سرزمین‌های اسلامی را ایجاد تفرقه در بین کشورهای منطقه و عقب نگاه داشتن دولت‌ها و ملت‌ها از پیشرفت دانست و ادامه داد: هرچند صهیونیست‌ها در حمله به غزه تمامی قوانین بین‌المللی را نقض و از سلاح‌های غیرمتعارف نیز استفاده کردند، اما با مقاومت مردم غزه ثابت شد ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است و پیروزی مقاومت یعنی پیروزی وجدان‌های پاک.

ثمره هاشمی همچنین عملکرد شورای امنیت در قبال این بحران را شکست‌خورده خواند و افزود: برخلاف شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و به همین دلیل رئیس این مجمع امروز به مرگ تهدید شده است. وی مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه را دولت آمریکا دانست و تصریح کرد: اگر حمایت‌های کاخ‌سفید نبود، صهیونیست‌ها نمی‌توانستند چنین عملکرد فجیعی داشته باشند.

تقدیر از سفرا

ابتدای مراسم دیروز بسیج دانشجویی از سفرای سوریه، ونزوئلا، بولیوی، موریتانی و قطر در ایران به خاطر موضع‌گیری کشورهایشان در قبال جنایات اسرائیل و همچنین از ابواسامه، رئیس دفتر حماس در ایران و ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اهدای شاخه‌های گل و قرائت یک بیانیه تقدیر به عمل آمد.

تجمع در مقابل لانه جاسوسی

هزاران دانشجوی شرکت‌کننده در مراسم دانشگاه تهران، سپس به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا حرکت کردند و با تجمع در این مکان، ضمن حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین، خواستار برخورد با حامیان اسرائیل شدند. نمایندگان حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در جمع دانشجویان سخنرانی کردند.

تقدیم سپاس‌نامه

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ایران اسلامی هم صبح دیروز با حضور در دفتر حماس در تهران، سپاس‌نامه‌ای را به ابوسرور، نماینده این جنبش در تهران تقدیم کردند. به گزارش ایسنا، در این مراسم، نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز)، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش دانشجویان جهان اسلام حضور داشتند.

نماینده حماس در تهران نیز در این دیدار تأکید کرد که ملت فلسطین هیچگاه حمایت ایران و به‌ویژه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراموش نمی‌کند؛ پیامی تاریخی که تأثیر شگرفی بر مقاومت مردم غزه بر جای گذاشت.

خواری صهیونیست‌ها

صبح دیروز کارکنان شهرداری تهران نیز به پاس مقاومت پیروزمندانه ملت فلسطین در مقابل 22 روز حملات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به غزه و در اعتراض به همراهی برخی سران کشورهای عربی با صهیونیست‌ها در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

ابوسرور، مسئول تبلیغات دفتر حماس در تهران در این تجمع، با تأکید بر اینکه با وجود خواست صهیونیست‌ها حماس نابود نشد، تصریح کرد: صهیونیست‌ها ابتدا برنامه‌ای برای حمله به ایران به‌عنوان یکی از جبهه‌های مقاومت طرح‌ریزی کردند، اما چون تجربه شکست در لبنان را داشتند، از این کار صرف‌نظر کرده و به ضعیف‌ترین حلقه مقاومت یعنی غزه حمله کردند، اما همین منطقه کوچک نیز با مقاومت، خود آنان را خوار و زبون کرد.

سفر چندساعته عبدالله واد به تهران

رئیس‌جمهوری سنگال و رئیس دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی عصر دیروز به‌منظور انجام سفری چندساعته وارد تهران شد.

عبدالله واد، که یک هفته قبل هم به‌منظور انجام هماهنگی با مقام‌های ایرانی برای رفع بحران غزه به تهران آمده بود، مورد استقبال منوچهر متکی، وزیر امور خارجه قرار گرفت و با وی در مورد تحولات غزه به گفت‌وگو پرداخت. وی پس از سفر به کویت و شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب به تهران آمده بود.

کد خبر 73520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز