مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: برای نخستین بار در کشور تکنولوژی جدید صنعت آسفالت از سوی شهرداری تهران درمنطقه 5 تهران به کار گرفته شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، به کارگیری این تکنولوژی کیفیت و دوام بیشتر، افزایش ایمنی وسرعت عملیات روکش آسفالت معابر شهری را به دنبال خواهد داشت. طی مراسمی از پلهای فدائیان اسلام و شهرزاد در تقاطع کمربندی آزادگان با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران  بهره‌برداری شد. سید مسعود نصر آزادانی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهر تهران طی سخنانی خبراستفاده از آسفالتهای نازک 5/2 سانتی متری پلیمری را در معابر و خیابانهای پایتخت اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه گستردگی معابر شهر تهران 120 میلیون متر مربع است، نیاز شهر تهران را برای روکش آسفالت معابر، سالانه 12 میلیون تن برآورد کرد که با توجه به محدودیت توان تولید کارخانجات تولید آسفالت و محدودیت منابع مالی این مهم میسر نشده است.
نصر آزادانی با در نظر گرفتن وضعیت ترافیک تهران و شرایط اقلیمی خاص آن که تفاوت شدید دما در تابستان و زمستان را به دنبال دارد گفت: این قضیه شهرداری تهران را ترغیب به استفاده از تکنولوژی جدید روکش آسفالت کرد.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: استفاده از این نوع آسفالت در کشورهای توسعه‌یافته سابقه 15 ساله دارد و از تمام استانداردهای روز دنیا برخوردار است.وی کیفیت مطلوب، هزینه کمتر و سرعت در اجرا را از مزایای این نوع آسفالت دانست و ادامه داد: در یک نوبت کاری امکان آسفالت 15 هزار مترمربع باند بزرگراهی فراهم است، ضمن اینکه ایمنی و تردد روان بدون ترک خوردگی معابر و چاله و فراز و نشیب برای شهروندان در معابرشهری فراهم خواهد شد.
کد خبر 7349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز