پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
۱ نفر

هرچند که طی چند روز اخیر محله‌های جنوب شهر، مثل بالاشهری‌ها ،آنطور که باید گلوله‌های برف سفیدپوششان نکرده است، اما با این حال برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌ برف، شهرداری منطقه۱۹ دست به کار شده است.

ستاد برف روبی

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با آغاز بارش برف، علاوه بر یک ایستگاه و سایت مرکزی ستاد برف‌روبی در راستگرد بزرگراه آزادگان، ضلع جنوب و جنب واحد موتوری سنگین، ۵ ایستگاه و سایت برف‌روبی هم در نواحی ۵ گانه منطقه ۱۹ استقرار یافته‌اند که با ماشین‌آلات مکانیزه و دپوی شن مخصوص تجهیز هستند.

«تورج فرهادی» شهردار منطقه ۱۹ در ادامه درباره جزئیات چنین طرحی که با هدف مدیریت بارش‌ها به اجرا درآمده، می‌گوید: «ستادهای برف‌روبی در نواحی پنجگانه به ترتیب پشت ساختمان ناحیه‌یک، زیر پل شهید لطیفی، بزرگراه شهید کاظمی زیر پل شقایق جنوب به شمال، بزرگراه شهید کاظمی شمال به جنوب، روستای پلائین، پشت ساختمان ناحیه‌۴ و انتهای بزرگراه هاشمی، زیر پل شهید صالحی مستقر شده‌اند.»

آنطور که فرهادی  می‌گوید، ۴۰۰ تن شن و ۲۰۰ تن نمک در سایت مرکزی منطقه، حدود ۲۰ تن شن و ۵ تن نمک و یک دستگاه خاور برف‌روبی در سایت‌های فرعی تعبیه شده است. ضمن اینکه در ۵۰ نقطه پالت ویژه شن وجود دادرد، رمپ و لوپ پل‌های سواره‌رو اعم از پل‌های شهید کاظمی، شقایق، شهید لطیفی، شهید محمدزاده، برادران شهید اشکذری و ... هم از جمله مکان‌های عمومی هستند که در کنار آنها مخازن شن قرار می‌گیرد. البته تجهیزات ستاد برف‌روبی نیز با  ۸ دستگاه کامیون، ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بابکت، یک دستگاه گریدر، ۲  دستگاه جرثقیل و ۵  خاورآماده‌باش هستند.»
 

کد خبر 734361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha