سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرانجام باید این گرهی که کسی در آن مقصر نبود باز می‌شود تا اول سال را با بودجه شروع کنیم و بنابراین باز شدن این گره اتفاق مثبتی بود که رخ داد.

مجلس شورای اسلامی

همشهری آنلاین گروه سیاسی: کشاکش میان مجلس و دولت سرانجام امروز به پایان رسید و با تقدیم لایجه بودجه به مجلس نمایندگان وارد فرآیند بررسی آن می‌شوند.  

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه به همشهری آنلاین گفت: از ابتدا قصوی متوجه دولت نبود و نمی‌توان گفت که دولت در تدوین برنامه هفتم کوتاهی کرد. چراکه سیاست‌های کلی شهریور از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد. در همان مقطع دولت درگیر بودجه بود و به طبع امکان تدوین برنامه هفتم پیش از بودجه وجود نداشت.

گره بودجه باز شد؛ چرا بودجه دو بار به مجلس تحویل داده شد؟ | نظر قالیباف چگونه تغییر کرد؟ | تاریخ غیر رسمی ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس

طغیانی درباره ابهامات تحویل بودجه به مجلس نیز گفت: دولت پنجم دی ماه بر اساس آیین‌نامه جدید بودجه را به مجلس تقدیم کرد. یعنی فقط احکام بودجه به مجلس داده شده بود. اما چون امسال موعد اصلاح قانون آیین نامه داخلی گذشته است مجلس مجبور شد مثل سال گذشته عمل کند. به این ترتیب باید احکام، جداول همگی یک جا به مجلس داده می‌شد و این موضوع منجر به طولانی شدن روند ارائه بودجه به مجلس شد. بنابراین رییس جمهور امروز بار دیگر بودجه را با احکام، جداول و همه ملحقات به مجلس آوردند.

نماینده اصفهان تاکید کرد: انشالله در حداقل زمان ممکن در کمیسیون جمع‌بندی شود و اسفند ماه نیز به صحن مجلس بیاید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که بر چه اساسی نظر رییس مجلس درباره بررسی بودجه تغییر کرد نیز گفت: این سوال را باید شخص آقای قالیباف پاسخ دهد. هر چند که آقای رییس جمهور قول دادند برنامه هفتم توسعه را به زودی تحویل مجلس دهند. البته طبق اخبار غیررسمی برنامه هفتم توسعه هفته آینده به مجلس می‌آید و عملا برنامه هفتم و بودجه سال آتی همزمان در مجلس بررسی خواهد شد.

طغیانی افزود: سرانجام باید این گرهی که کسی در آن مقصر نبود باز می‌شود تا اول سال را با بودجه شروع کنیم و بنابراین باز شدن این گره اتفاق مثبتی بود که رخ داد.

پیش از این محمدباقر قالیباف رییس مجلس تاکید کرده بود که دولت باید ابتدا برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس کند و سپس بودجه سال آتی تحویل شود. موضوعی که موافقت و مخالفت نمایندگان را در پی داشت و بررسی بودجه را به سال آینده موکول می‌کرد. امروز اما جلسه مجلس به شکل غیرعلنی درباره این موضوع آغاز شد و سپس رییس جمهور بودجه سال آتی را به مجلس تقدیم کرد تا بررسی آن تا پیش از سال آینده به پایان برسد و تحویل دولت شود.

کد خبر 734206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha