رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران هرگونه احتمال رایگان شدن بلیت مترو و اتوبوس را تکذیب کرد.

جعفر تشکری هاشمی

سیدجعفرتشکری هاشمی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه هزینه بلیت اتوبوس و مترو، ارزان ترین کالایی است که می‌توان در شهر خریداری کرد، گفت: قیمت خرید آدامس، پفک و هر کالای مصرفی کم بها هم چند برابر نرخ بلیت مترو و اتوبوس است.

او با بیان اینکه نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی گران نیست که بخواهیم آن را ارزان یا رایگان کنیم، ادامه داد: مشکل حمل و نقل عمومی ما در پایتخت کمبود ناوگان، ‌کیفیت پایین و خدمات ضعیف است. برهمین اساس اگر می‌خواهیم رضایت مردم را در این زمینه جلب کنیم باید به سمتی برویم که  کیفیت و کمیت خدمات را افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر برای طبقات محروم جامعه هم پرداخت ۲ هزار تومان بلیت اتوبوس و مترو  مسئله اصلی‌ای نیست. مسئله آنها و شهروندان معطلی ۳۰، ۴۰ دقیقه‌ای در ایستگاه‌های اتوبوس است؛ مشکل شهروندان در استاده از مترو، انبوه مسافرانی است که باعث می‌شود مردم با زحمت و مصیبت سوار و پیاه شوند. ما باید این را حل کنیم. وگرنه مبالغ کرایه مترو بسیار ارزان است و در حدی نیست که بخواهیم حتی ارزان کنیم؛ بحث رایگان کردن کرایه ها که اساسا منطقی ندارد.

او بار دیگر تاکید کرد: معضل حال حاضر ما، کمبود ناوگان و سرویس دهی با کیفیت به مسافران است. بنابراین اگر بتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم، حتما رضایتمندی مردم تامین می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر درباره رایگان شدن حمل ونقل عمومی صحبتی نشده است، گفت: بحثی درباره باز بودن دست شهردار تهران برای رایگان کردن مترو و اتوبوس درروزهای آلودگی هوا مطرح شد که اعلام کردیم که این اختیار به شهردار تهران داده شده است و طبق مصوبه ای که داشتیم، شهردار اگر به این نتیجه برسد که در روزهای آلودگی هوا ناوگان حمل نقل رایگان می تواند کارساز باشد، می‌تواند تصمیم بگیرد.

کد خبر 733767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    کاملا صحیح است. کرایه گران نیست باید ازدحام را کاهش داد.
  • حمید IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    با سلام؛ همانگونه که شما هم اشاره نمودید در حال حاضر مبلغ بلیت اتوبوس و مترو گران نیست و مسئله اصلی معطلی ۳۰، ۴۰ دقیقه‌ای و بلکه بیشتر در ایستگاه‌های اتوبوس و از طرفی ازدحام بیش از حد مسافران در خطوط مترو و بی آر تی است که باعث زحمت شهروندان شده است و افراد زیادی با اینکه تمایل دارند از خطوط حمل و نقل عمومی استفاده کنند ولی بخاطر همین موضوعات از اتومبیل های شخصی یا کم سرنشین استفاده می کنند که باعث ترافیک و آلودگی هوا هم می شود لهذا تأمین و توسعه حمل و نقل عمومی راحت و ارزان از خدمات ضروری برای شهر تهران و مردمان خوب آن است و تنزل دادن ارج این خدمت خوب و ارزنده و مقایسۀ آن با اقلام غیر ضرور چندان صحیح نیست.