مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن، سفارشی از موسسه تحقیقات هوافضایی کره برای پرتاب ماهواره چندمنظوره کره-3 دریافت کرده است.

اخیراً صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن (MHI) سفارشی از موسسه تحقیقات هوافضایی کره (KARI) برای پرتاب ماهواره چندمنظوره کره-3 (KOMPSAT-3) دریافت کرده است.

هیدیکی اومیا رییس MHI قرارداد مربوطه را در 12 ژانویه به امضا رساند که اولین قرارداد پرتاب ماهواره‌ای است که MHI  با مشتریان خارجی منعقد می‌کند. قرارداد پرتاب این ماهواره در سال مالی منتهی به 31 مارس 2012 انجام می‌شود.

به گزارش سازمان فضایی ایران، اهداف مأموریت KOMPSAT-3 تأمین پایش زمینی ماهواره‌ای و ادامه مأموریت سامانه‌های KOMPSAT-1 و KOMPSAT-2  است. KOMPSAT-3 قادر به تهیه تصاویر با کیفیت بالاتری نسبت به دو نمونه پیشین بوده و می‌تواند تصاویر کیفیت بالای الکترواپتیکی (EO) برای سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و دیگر کاربردهای پایش کشاورزی و اقیانوسی فراهم کند. این ماهواره با 2 متر عمق و 5/3 متر ارتفاع در مداری خورشید آهنگ به فعالیت می‌پردازد.

پرتاب ماهواره مذکور به وسیله پرتاب‌گر کلیدی ژاپن (H-IIA) انجام خواهد شد که تاکنون 13پرتاب از 14 پرتاب خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و جدیدترین برنامه پرتاب آن، ماهواره پایش گازهای گلخانه‌ای (GOSAT) در ژانویه 2009 است.

کد خبر 73364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز