سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

تهران روزهای آلوده زیادی دارد، به‌خصوص در فصل سرد سال که پدیده‌ وارونگی به آلودگی هوا شدت بیشتری می‌دهد و نفس کشیدن را برای گروه‌های حساس و بیماران قلبی و ریوی دشوارتر می‌کند.

بوستان

به گزارش همشهری آنلاین، تعطیلی گاه و بیگاه ادارات و دانشگاه‌ها و هشدار "از خانه خارج نشوید" به بیماران قلبی، سالمندان و.. تلاش‌هایی است برای کاهش آثار زیانبار هوای آلوده بر تن و جان پایتخت‌نشینان.

راه‌های دیگری هم هست که مسئولان اداره شهر اجرای آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند تا شهروندان در روزهایی که هوا رو به بهبودی می‌رود با حضور در پارک‌ها کمی از فشارهای روانی روزهای در خانه ماندن‌شان بکاهند، مثل کاری که منطقه ۶ شهرداری در بوستان‌های قلب پایتخت انجام داد و ریه‌های تنفسی این بخش از شهر را در خدمت بهبود وضعیت زیست محیطی به‌کار گرفت.

معبرسازی و پیاده‌روسازی در بوستان لاله، جمع‌آوری سنگ‌فرش‌های شکسته، از بین بردن پستی بلندی‌های معبر شمالی بوستان و معبرسازی مجدد، مناسب‌سازی آن برای تردد سالمندان، بهسازی شبکه روشنایی، بازسازی و مرمت مسیر دوچرخه‌، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی آبنمای بزرگ و مرکزی، ساخت ۲چشمه سرویس بهداشتی برای معلولان، تعمیر و مرمت ٨ چشمه سرویس بهداشتی عمومی از جمله کارهایی است که به گفته شهردار منطقه ۶ با هدف تقویت نشاط و شادابی شهروندان و ارتقای شاخص‌های منظر شهری در این بوستان فرامنطقه‌ای انجام شد.

«رضا محمدی» می‌گوید: «بوستان‌ها، بخش جدانشدنی از زندگی شهری هستند که بسیاری از تعاملات اجتماعی و تفریحات مردم در این فضاهای سبز  شکل می‌گیرد، بنابراین توجه به بوستان‌ها نقش کلیدی در کاهش فشارهای روانی دارد.»

کد خبر 733572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha