به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، نمایشگاه حضوری و مجازی «سردار دل‌ها» در گالری عالی حوزه هنری در حال برگزاری است.

نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه «سردار دل‌ها» شامل هفت اثر نقاشی، ۱۱ اثر گرافیکی و ۲ اثر نگارگری از هنرمندانی چون کاظم چلیپا، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کامیار صادقی، علی اسلامی مقدم، ناصر سیفی، علی‌محمد شیخی، سیدحمید شریفی، علی وزیریان‌، احمد آقاقلی‌زاده، صابر شیخ‌رضایی، حامد مغروری، علیرضا ذاکری، محمدرضا دوست‌محمدی، فرهود مقدم، محمود بازدار، علیرضا رحیمی و امیر خادم شریف است که تا ۲۴ دی ماه در گالری عالی حوزه هنری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

همچنین نمایشگاه مجازی «سردار دل‌ها» همزمان با برپایی نمایشگاه فیزیکی، رونمایی شد. این نمایشگاه مجازی شامل ۳۵ اثر نقاشی، نگارگری و پوستر از هنرمندان انقلاب است که در ایامی که خبر شهادت حاج قاسم اعلام شد، توسط آنها خلق شده‌اند.

سردار سلیمانی را بدون داشتن عکسی نقاشی کردم!

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه مجازی می‌توانند از طریق لینک ‌https://b2n.ir/Sardar_bl اقدام کنند.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه علی محمد شیخی که دو اثر هنری‌اش در نمایشگاه «سردار دل‌ها» در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تابلوهایم را سه سال پیش یعنی همان زمانی که خبر شهادت سردار اعلام شد، خلق کردم و به خوبی به یاد دارم که در زمان اجرای اثر حتی عکس شهید سلیمانی را هم نداشتم.

سردار سلیمانی را بدون داشتن عکسی نقاشی کردم!

وی با بیان اینکه آثارش را طی دو روز خلق کرده است، بیان کرد: از آنجا که شهادت به واسطه گذشت زمان نوتر می‌شود از گل و طبیعت به عنوان سمبل در آثارم استفاده کرده‌ام. همچنین به دلیل اینکه موضوع اثر، شهادت سردار سلیمانی بود، سعی کردم از بهترین زاویه به این موضوع نگاه کنم و بعد روی رنگ و فرم توجه بیشتری داشته باشم و به همین دلیل هم امروز وقتی به آثار نگاه می‌کنید تابلوهایی را می‌بینید که رنگ های شاد و زنده‌ای دارند.

این هنرمند اظهار کرد: برخی هنرمندان در پرداختن به مضمون شهادت بیشتر حزن و اندوه را به واسطه رنگ به مخاطب منتقل می‌کنند اما من سعی می‌کنم این موضوع با حال و هوای متفاوتی نمایش داده شود.

حسین عصمتی نیز در حاشیه این نمایشگاه درباره آثارش گفت: دو تابلوی نقاشی و یک سردیس حاج قاسم سلیمانی آثاری هستند که از من در نمایشگاه «سردار دل‌ها» به نمایش گذاشته شده است.

عصمتی اظهار کرد: در خلق نقاشی با موضوع سردار سلیمانی دو نکته را مدنظر قرار دادم که یکی، شعری درباره فردی است که احرام می‌بندد و دیگری این جمله‌ از سردار دل‌ها که گفته بود «تا وقتی کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود».

سردار سلیمانی را بدون داشتن عکسی نقاشی کردم!

وی درباره سردیس حاج قاسم نیز گفت: بعد از جستجوی تصاویر متعدد از سردار سلیمانی، عکسی از وی برای خلق سردیس پیدا کردم و در سال ۱۳۹۹ مجسمه برنزی از این شهید ساختم.

کد خبر 732618
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha