گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری قانون الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین را که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده بود، جهت اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس این قانون دولت موظف است برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه ملت ایران به ملت ستمدیده فلسطین به‌خصوص در اراضی اشغالی و سرزمین تحت محاصره غزه از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کند و حمایت و دفاع از آرمان فلسطین و مردم مظلوم و مبارزان و آوارگان فلسطینی و مقاومت اسلامی فلسطین تا رسیدن به حقوق حقه خویش به هر نحو ممکن باید ادامه یابد.

از آنجا که براساس قواعد حقوق بین‌الملل، جنایات انجام شده در غزه، از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است، قانون مذکور دولت را موظف کرده است از طریق مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، موضوع محاکمه سران رژیم اشغالگر قدس را در دادگاه دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) و محاکم داخلی کشور به‌عنوان جنایتکار علیه بشریت و عاملان نسل کشی پیگیری کند.

این قانون دولت را موظف کرده است تمهیدات لازم را در جهت جلوگیری از واردات کالاها و انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که سهامداران اصلی آنها بنگاه‌های صهیونیستی است، فراهم کند.

پیشنهادهای ایران به سازمان ملل

نماینده ایران در سازمان ملل نیز در جریان دیدار با میگل دسکوتو بروکمن، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، نامه‌ای را به وی تحویل داد که در آن پیشنهادهای ایران برای پایان دادن به کشتار مردم بی‌دفاع غزه منعکس شده است.

محمد خزایی در این دیدار بر دیرهنگام و ناکارآمد بودن قطعنامه شورای امنیت درباره حوادث غزه تأکید کرد و خواستار تشکیل نشست اضطراری مجمع عمومی برای توقف حملات صهیونیست‌ها به غزه شد.

در نامه خزایی از مجمع عمومی خواسته شده است با تشکیل این اجلاس اضطراری خواهان توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عقب‌نشینی فوری آن رژیم از این منطقه، رفع محاصره غزه و بازگشایی معابر شود و تمهیداتی فوری برای کمک‌رسانی به مردم بی‌دفاع غزه را در نظر بگیرد.

راهپیمایی اعتراضی

جمعی از دانشجویان و نمازگزاران تهرانی، پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی به سمت میدان فلسطین و تجمع در این میدان، ‌فجایع رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایان همچنین اعتراض خود را به سکوت برخی کشورهای عربی در قبال فجایع غزه اعلام کردند.

مجمع اسلامی طلاب، دانشجویان تهران، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، جنبش دانشجویان جهان اسلام و مرکز دکترینال مبارزه با اسرائیل از جمله برگزار‌کنندگان این راهپیمایی بودند.
این تجمع با صدور بیانیه‌ای خاتمه یافت که در آن تصریح شده است: فاجعه غزه نفاق و دورویی دولت‌های غربی در طرفداری از دمکراسی، حقوق بشر و صلح خاورمیانه را نشان داد.

دانشجویان و طلاب قم نیز در اعتراض به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع راهپیمایی کردند.

این افراد دیروز از بیت حضرت امام خمینی(ره)در میدان معلم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهپیمایی کردند.

دانشجویان دانشگاه امام حسین تهران، پردیس و علویون قم نیز به‌صورت کفن پوش در این راهپیمایی شرکت کردند.

کد خبر 73105

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز