همشهری‌آنلاین: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - در سفر به کره جنوبی با نخست‌وزیر، مسؤولان گردشگری و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، اسفندیار رحیم‌مشایی در سفری سه روزه، علاوه بر شرکت در کنفرانس تغییرات آب‌وهوا و گردشگری، یادداشت تفاهمی را در زمینه‌ی گردشگری با وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره‌جنوبی امضا کرد.

در دیدار رحیم‌مشایی با وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی، ضمن تأکید بر لزوم تعمیق روابط فرهنگی دو کشور، آقای او اعزام سرمایه‌گذاران گردشگری این کشور را به ایران پیشنهاد داد.

در این سفر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم‌چنین دیدارها و گفت‌وگوهایی را با تجار و فعالان بخش خصوصی کره‌جنوبی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری گردشگری در ایران داشت.

رحیم‌مشایی در دیدار با نخست‌وزیر کره جنوبی، اظهار امیدواری کرد که گام‌های مثبتی در زمینه‌ی توسعه‌ی همکاری‌های دو کشور، بویژه در زمینه‌ مناسبات فرهنگی برداشته شوند.

معاون رییس‌جمهور ضمن دعوت از نخست‌وزیر کره جنوبی برای سفر به ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ی بزرگ توسعه‌ی خود، از مشارکت فعال کره جنوبی استقبال می‌کند.

وی از توسعه‌ی گردشگری به‌عنوان عامل مهمی برای گسترش روابط بین مردم و مسؤولان دو کشور یاد کرد و افزود: دولت و ملت ایران علاقه‌مند به ارتباطات بیشتر با جامعه‌ی کره جنوبی هستند.

نخست‌وزیر کره جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ باشکوه ایران، اظهار داشت: ایران سرزمینی پهناور با ظرفیت‌های فراوان به‌لحاظ منابع و نیروی انسانی است.

هان سونگ سو زمینه‌های اصلی روابط اقتصادی دو کشور را فن‌آوری اطلاعات، کامپیوتر، کشتی‌سازی و نفت دانست و افزود: حجم روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی 12 میلیارد دلار است که درپی ارتقای این رقم هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در دیداری با معاون وزیر اقتصاد کره جنوبی بر عزم جدی دولت ایران برای گسترش زمینه‌های همکاری با کره جنوبی تأکید کرد.

رحیم‌مشایی با اشاره به سیاست‌های خصوصی‌سازی در ایران و آمادگی کامل کشور برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، فهرست پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران را به طرف کره‌یی ارایه کرد.

دکتر لی جای هون ـ معاون وزیر اقتصادی کره جنوبی ـ نیز حضور و دیدارهای کاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در این کشور، گام مؤثری در شکل‌گیری یک فصل تازه در مناسبات و روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی دانست.

کد خبر 72927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز