گروه شهری: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر موضوع مناسب‌سازی‌ معابر شهر تهران گفت:

در این راستا معلولان و جانبازان ویلچری در ستاد مناسب‌سازی‌ معابر شهر تهران به‌عنوان ناظر بر طرح‌های در حال انجام همکاری می‌کنند.

سید‌صباح‌الدین متقی با اشاره به تاکید شهردار تهران بر مناسب‌سازی‌ معابر برای معلولان و جانبازان عنوان کرد: ستاد مناسب‌سازی‌ معابر شهر تهران برای انجام هرچه بهتر این کار هماهنگی‌های زیادی را با همه دست اندرکاران آن اعم از معاونان فنی و عمران و شهرسازی مناطق انجام داده است.

وی افزود: هرچند در گذشته اقداماتی در این راستا انجام شده اما انتظارات لازم را برآورده نکرده است که با بررسی‌هایی که انجام شده، عدم‌آشنایی با ضوابط مناسب‌سازی‌، معضلات حقوقی و مشکلات فنی از دلایل ضعف در این کار بوده است.

متقی با بیان اینکه چارچوبی برای حل مشکلات مناسب‌سازی‌ معابر تهیه شده است خاطر نشان کرد: یکی از بهترین اقداماتی که در ستاد مناسب‌سازی‌ انجام شده، به‌کارگیری نظرات معلولانی است که از ویلچر استفاده می‌کنند به‌عنوان ناظر در طرح‌های در حال انجام است که هر هفته گزارش‌ها و مشکلات طرح‌ها را به ستاد ارائه می‌کنند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این کار با جدیت در حال انجام است، تأکید کرد: برای اجرای هرچه بهتر این کار با مشاوران و پیمانکاران آن نیز جلسات و هماهنگی‌هایی انجام می‌شود و حتی اقدامات مناسب‌سازی‌ به‌عنوان الزام و ملاک ارزش‌گذاری مناطق در بازدیدهای دوره‌ای تعیین شده است.

کد خبر 72537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز