همشهری‌آنلاین: همزمان با یکصد و پنجاه و هفتمین سالگرد شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر از چهره‌های تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران، همایشی در مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا همایش "پاسداشت مقام مبارزه با استعمار؛ امیرکبیر" 22 دی در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.   

"عشرت شایق" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این همایش یک روزه با همکاری اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی و کمیته نخبگان، اساتید و اعضای هیات های علمی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را یادآوری جایگاه ،نقش و تاثیر گذاری امیر کبیر در مبارزه با استعمار انگلیس و اقدامات ارزشمند وی در تاریخ ایران عنوان کرد.
شایق اظهار داشت: در این همایش برخی از مقالات اساتید و پایان نامه های دانشجویان در مورد شخصیت امیرکبیر ارایه می شود.

وی درمورد شخصیت میرزاتقی خان امیرکبیر گفت: امیرکبیر که یک آشپززاده بود، نشان داد که مهم نیست از کجا هستیم بلکه مهم این است که چه کسی هستیم و این می تواند برای جوانان ما یک الگو و راهنما باشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین جدی‌ترین کار تحقیقی در زمینه زندگی و زمانه امیرکبیر را فریدون آدمیت انجام داد که با عنوان«امیر کبیر و ایران» از سوی انتشارات خوارزمی به بازار کتاب عرضه شده بود

کد خبر 72498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز