مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: با افزایش 30 درصدی سفرهای آموزشی از اول مهر امسال ، رکورد تعداد سفرهای درون شهری در پایتخت با حدود 15 میلیون سفر روزانه شکسته شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: روند فرآیند سفرهای درون شهری که همه ساله همزمان زمان با بازگشایی مدارس تشدید می‌‌‏شود ، نتیجه طبیعی رشد تولید خودرو و افزایش میزان جمعیت است. 

سید جعفر تشکری ‌‏هاشمی با تاکید بر ضرورت تحقق هدف دولت الکترونیک یادآور شد: با اجرایی شدن ساز و کارهای مورد نظر به منظور امکان عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری ، بخشی از اهداف "شهر الکترونیک" در مدیریت شهری تهران محقق شده است.

تشکری هاشمی ، ثبت ‌‏نام اینترنتی مجوزهای طرح ترافیک بدون نیاز به مراجعه مستقیم به سازمان ترافیک را از جمله مصادیق این سیاست برشمرد و اضافه کرد: در حالی که سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌‏ های محلی با یک تلفن انواع خدمات و کالاها را به اهالی محل تحویل می ‌‏دهند ، جای تاسف دارد که بسیاری از دستگاه‌‌‏های اجرایی برای انجام بدیهی‌‌‏ترین وظایف و ارائه ساده ‌‏ترین خدمات نیز شهروندان را مجبور به حضور فیزیکی در مراکز خود می‌‌‏کنند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات کشورها و شهرهای پیشرفته جهان در زمینه ارائه خدمات بدون مراجعه حضوری ، تصریح کرد: دستگاه‌‏‌های خدماتی باید به نحوی امکانات و تسهیلات خود را توسعه دهند که مردم امکان استفاده از خدمات آنها را بدون نیاز به مراجعه مستقیم داشته باشند.

تشکری ‌‏هاشمی با تاکید بر اهمیت تغییر تدریجی رفتار شهروندان از طریق افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه خاطرنشان کرد: البته انتقال آموزه‌‌‏های شهروندی به تنهایی و بدون اعمال قوانین بازدارنده از کارآیی چندانی برخوردار نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه جامعه ما در حوزه فرهنگ ترافیک با آسیب‌‏‌های جدی و نارسایی ‌‏های فراوانی رو برو است ، بازدارندگی مقررات و برخورد قاطع با افراد متخلف را مکمل اقدامات فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: در صورت رعایت قوانین و رفتار ترافیکی مطلوب ، وضعیت ترافیک تهران تا 30 درصد بهبود خواهد یافت.

کد خبر 7246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز