دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه 5 ژانویه به خاورمیانه می‌رود تا رژیم صهیونیستی و سران کشور‌های عربی را برای انعقاد یک آتش بس 48 ساعته متقاعد کند.

به گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری فرانسه در حالی به خاورمیانه سفر می‌کند که هم اکنون یک هیات از اتحادیه اروپایی و یک هیات دیپلماتیک از روسیه در این منطقه حضور دارند.

نیکلا سارکوزی قرار است در این سفر به قاهره، بیت‌المقدس، رام‌الله در کرانه باختری رود اردن و دمشق سفر کند.

ریاست هیات اروپایی اعزامی به خاورمیانه را نیز وزیر امورخارجه جمهوری چک که کشورش به تازگی ریاست اتحادیه را به عهده گرفته است، عهده دار است.

در یک تحول جداگانه یکی از مقامات اعلام کرده است که یک هیات از جانب این گروه برای انجام گفت‌وگو‌ها درباره آتش بس به مصر اعزام می‌شود.

گزارش‌هایی نیز مبنی بر پیشروی نیرو‌های زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه انتشار یافته‌اند.

گزارش‌های اولیه نیز حکایت از آن داشت که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی غزه را به محاصره درآورده‌اند. به اعتقاد کارشناسان نیرو‌های رژیم صهیونیستی در صدد هستند شهر غزه را به دو نیمه تقسیم کنند.

اما گزارش دیگری حاکی است که حدود 40 تانک رژیم صهیونیستی به سمت خان یونس حرکت کرده‌اند و نیروی هوایی این رژیم نیز یکشنبه شب 4 ژانویه مبادرت به حمله هوایی بر فراز نوار غزه کرده است.

در جریان حملات تجاوزکارانه و غیر انسانی یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک مسجد و منازل مسکونی چند نفر از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مورد حمله قرار گرفتند.

حملات 9 روزه رژیم صهوینیستی به نوار غره موجی از خشم و نفرت را در منطقه و اروپا در پی آورده است.

روز یکشنبه مردم استانبول، رباط پایتخت مراکش و بیروت دست به تظاهرات گسترده‌ای علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه زده‌اند. البته این تظاهرات محدود به منطقه خاورمیانه و کشور‌های اسلامی نبود و در بروکسل پایتخت بلژیک و پاریس نیز تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی بر پا شد.

کد خبر 72359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز