شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: با شکست خانگی پتروشیمی در شهرک بعثت ماهشهر، تنها تیم بدون باخت لیگ‌برتر بسکتبال ایران هم به سرنوشت مهرام و صبامهر دچار شد تا لیگ‌ بسکتبال در آستانه بازی‌های نیم‌فصل هیچ تیمی را در حاشیه امنیت نبیند.

تنها شکست پتروشیمی را پس از گذشت 10 هفته صبامهر رقم زد که توانست در یک بازی کاملا دفاعی 61 بر 54  مقابل حریف پیروز شود. در روزی که سه هزار تماشاگر  مشوق تیم خود بودند این صبامهر بود که شکست با اختلاف 8 امتیاز را در پایان نیمه‌اول به تدریج در پایان کوارتر سوم به 2 و در خاتمه به 7 امتیاز رساند تا رقابت‌های لیگ در هفته‌های پایانی نیم‌فصل از گرمی بیشتری برخوردار شود.نقطه برتری صبامهر در برابر پتروشیمی مهار «وینسنت جونز» و «تونی مدیسون» 2 بازیکن خارجی این تیم از سوی اصغر کاردوست و سعید تابش‌نیا بود.

چاره‌ای جز برد نداشتیم

مهران شاهین‌طبع، سرمربی صبامهر درخصوص پیروزی تیمش مقابل پتروشیمی گفت: «وضعیت ما در جدول به گونه‌ای بود که در رقابت با مدعیان اصلی چاره‌ای جز برد نداشتیم و در روزی که بازیکنانم در کار دفاعی فوق‌العاده ظاهر شده بودند با ضدحمله توانستیم نخستین شکست پتروشیمی را رقم بزنیم.»وی با ستودن تماشاگران میزبان می‌گوید: «برخلاف گذشته آنها بسیار خوب و با اخلاق بودند و تنها به تشویق تیم شهرشان پرداختند.»

در این حال مسعود قنبری، مدیرعامل پتروشیمی با اعلام اینکه این شکست می‌تواند هشداری به «نناد گرازویچ» سرمربی صرب این تیم باشد، می‌گوید: «ما هم همانند مهرام و صبا مهر به جدال‌های اصلی در مرحله پلی‌آف می‌اندیشیم و این شکست را در مسابقات دوره‌ای به مثابه یک فرصت برای رفع معایب تاکتیکی تیم تلقی می‌کنیم.»

صدرنشینی مجدد مهرام

برخورد مهرام – شهرداری گرگان یکی دیگر از دیدارهای مهم هفته دهم بود که با برتری پرگل 95 بر 67 تیم مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید. مهرام بدون تاثیرپذیری از ناکامی در جام شیخ‌راشد با حضور «اسکار» بازیکن اسپانیایی‌اش بسیار  و هماهنگ ظاهر شد و از اشتباهات حریف که ایزدپناه -سرمربی شهرداری این بازی را بدترین بازی تیمش در این فصل از لیگ‌برتر خواند- نهایت استفاده را برد و توانست دوباره صدرنشین شود.

شاید یکی از معدود دفعاتی بود که مصطفی هاشمی در پایان بازی به جای تحسین تیم مقابل از نوع بازی شاگردانش اظهار رضایت کرد و نمایش آنان را ستود. هاشمی که در تورنمنت دبی از بین «اسکار» و «نبوشا» دو بازیکن اسپانیایی و کروات در پست 3، اسکار را برای همراهی تیمش در لیگ برتر انتخاب کرد با ابراز رضایت از عملکرد بازیکن اسپانیایی، اخلاق و تجربه خوب او  را دلایل انتخابش برشمرد.

سرمربی مهرام همچنان با وجود آزمایش چند بازیکن خارجی در پست 5 امیدوار است که در هفته‌های آتی با جذب بازیکن دلخواهش بتواند قدرت مهرام را به رخ سایر مدعیان داخلی و حریفان آسیایی‌اش در باشگاه‌های غرب آسیا بکشد.در سایر بازی‌های هفته دهم دانشگاه آزاد  و لوله AS شیراز در ادامه روند روبه‌رشد خود پیروزی‌های تازه‌ای به‌دست آورده‌اند.
دانشگاه‌آزاد در برابر هیات لنگرود 77 بر 67 به پیروزی رسید و لوله AS هم در چهارمحال بختیاری مقابل هیات‌ شهرکرد صاحب برتری 84 بر 73 شد.

بیم مازندران  در بازی با هیات بسکتبال خراسان رضوی بدون برخورد با مشکلی توانست 85 بر 50 برنده از میدان خارج شود. در ابتدای هفته‌ و در بازی زودهنگام هفته دهم این تراکتورسازی کردستان بود که با نتیجه 84 بر 80 بر آرارات تهران پیروز شد. در این هفته ذوب‌آهن اصفهان با قرعه استراحت روبه‌رو بود.

کد خبر 72128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز