گروه حوادث: مردی که 10سال قبل با همدستی دوستش راننده اتوبوسی را به قتل رسانده و اموال او را به سرقت برده بود، بعد از سال‌ها زندگی پنهانی در شهرهای مختلف، در پایتخت دستگیر شد.

این مرد متهم است با همدستی دوستش راننده اتوبوسی را به قتل رسانده و بعد از رهاکردن جسد او در بیابان‌های اطراف رباط کریم پا به فرار گذاشته است.

راز این جنایت صبح 30 خرداد 78 و با پیدا شدن جسد مقتول که در پتویی پیچیده شده بود، فاش شد.وقتی ماموران پلیس به محل پیدا شدن این جسد رفتند، در بررسی‌های اولیه دریافتند مقتول مردی 40 ساله به نام ناصر است که بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است.

با مشخص شدن هویت این مرد، تحقیقات مقدماتی از خانواده او نشان داد که ناصر یک راننده اتوبوس بود که از مدتی قبل ، شب‌ها را داخل اتوبوسش می‌گذراند.

ماموران وقتی متوجه شدند خودروی این مرد بعد از جنایت به سرقت رفته است، جست‌وجو برای شناسایی سارق یا سارقان جنایتکار را آغاز کردند و در تحقیق از شاگرد راننده اتوبوس، به مردی به نام مجید رسیدند که آخرین بار همراه مقتول دیده شده بود.

این مرد بعد از دستگیری مدعی شد از مدت‌ها قبل راننده اتوبوس را می‌شناخته و با او دوست بوده است، اما از ماجرای جنایت خبری ندارد.

اظهارات متهم در حالی بیان می‌شد که ماموران در ادامه تحقیقات موفق شدند اتوبوس مقتول را در خیابانی در جنوب تهران کشف کنند. وقتی مشخص شد مجید به تازگی این اتوبوس را به فردی فروخته است، بازجویی از وی از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت پرده از این جنایت برداشت.

وی گفت: از آنجا که به مواد‌مخدر اعتیاد داشتم و می‌دانستم ناصر شب‌ها را در اتوبوسش به سر می‌برد، نقشه سرقت اموال او را طراحی کردم. به همین خاطر ماجرا را با یکی از دوستانم به نام حمید در میان گذاشتم و همراه هم به سراغ ناصر رفتیم.

وقتی وارد اتوبوس او شدیم، بعد از کمی گفت‌وگو وی را غافلگیر کردیم و بعد از بستن دست‌ها و دهانش، وی را زیر صندلی‌ها انداختیم و با اتوبوس به سمت پیکان شهر حرکت کردیم.

در طول مسیر متوجه شدیم ناصر جان باخته است، بنابراین به طرف رباط کریم تغییر مسیر داده و در جاده رباط کریم جسد او را کنار جاده رها کردیم و همان روز با سرقت لوازم و پول‌های مقتول، اتوبوس او را در یک نمایشگاه برای فروش واگذار کردیم و پا به فرار گذاشتیم.

دستگیری بعد از 10 سال

بعد از اعترافات مجید، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد همدست وی پس از جنایت بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده است، تحقیقات برای دستگیری او ادامه پیدا کرد تا اینکه بعد از 10 سال کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران با به دست آوردن اطلاعاتی از مخفیگاه وی،‌ او را هشتم دی ماه امسال در افسریه دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس اگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به مشارکت در قتل ناصر اعتراف کرد و مدعی شد بعد از جنایت به مشهد و بندرعباس رفته و به‌صورت مخفیانه در آنجا مشغول به کار بوده تا اینکه تصمیم می‌گیرد به تهران برگردد و ماموران که از بازگشت او با خبر شده بودند، وی را دستگیر کردند.

کد خبر 72106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز