شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
۱۱ نفر

دختران نوجوان تکه دوم پایتخت صاحب مرکز تخصصی استارتاپی به نام «شهر دخت» می‌شوند.

شهردخت

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه مرکز شهردخت در خیابان ستارخان، محدوده انتهای بازارچه سنتی ستارخان دایر شده است، گفت: «با توجه به نیاز دختران جامعه به فضای امن برای انجام فعالیت‌های استارتاپی در زمینه‌های گردشگری، فراغت، آموزشی و... مکانی برای راه‌اندازی مرکز شهردخت اختصاص یافت که دهه اول آذرماه افتتاح می‌شود.»

«اکرم رجای» افزود: «در مرکز شهردخت آموزش‌های لازم برای مهارت‌آموزی دختران نوجوان و نوجوان ارائه می‌شود و آنها براساس مهارت‌هایشان از حمایت‌های لازم بهره‌مند می‌شوند تا بتوانند پروژه‌های خرد در حوزه خودشان را اجرا کنند.»

او ادامه داد: «همچنین در این مجموعه دستاوردهای دختران در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود تا رغبتی برای سایر دختران برای حضور ایجاد شود. در نهایت هم کتابی برای آنها آماده می کنیم.»

او وسعت شهردخت منطقه۲ را ۷۰۰‌مترمربع دانست و افزود: «علاوه بر این فضا مکانی هم به‌عنوان کافه کتاب برای دختران ایجاد شده است تا اعضای خانواده‌ها هم بتوانند در جریان فعالیت‌های اجرایی قرار بگیرند. چون وقتی فرایند کارآفرینی شکل می‌گیرد، برخی از پدران و مادران با این تفکر که حضور در فعالیت‌های جانبی به روند تحصیل آسیب می‌زند، مانع انجام کار می‌شوند اما در این مکان ضمن آموزش و توانمندسازی دختران، با حضور خانواده‌ها ارتباط بیشتری میان اعضا شکل می‌گیرد.»

رجای درباره چگونگی جذب دختران در این مجموعه نیز گفت: «با توجه به اینکه زمان زیادی تا افتتاح باقی نمانده، مکاتبات با مدارس صورت گرفته است. همچنین از دانشگاه‌ها خواسته شده تا طرح‌های خود را ارائه دهند که تاکنون گروهی از دختران دانشگاه تهران برای پذیرش بخشی از کارها استقبال کرده‌اند.»

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲، علاوه بر راه‌اندازی مرکز شهر دخت، بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه ویژه دختران و بانوان در ۶ ماه نخست امسال برگزار شد که «ایوان زیبای ما» (استقبال از بهار)، نفس‌های تازه شهر (نوزاد یک درخت)، اهدا سبد کالا به بانوان سرپرست خانوار، برگزاری و اختتامیه پویش ماه مهربانی، برگزاری جشن‌های روز دختر (دهه کرامت)، برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و... برخی از آنها است.

حمایت از دختران مستعد غرب تهران در شهردخت

کد خبر 717727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha