فرود هواپیما یکی از حساس‌ترین لحظات در طول فرایند پرواز است. به قول هوانوردها، پرواز اختیاری اما فرود اجباری است.

بوئینگ 737

به گزارش همشهری آنلاین، زمانی که شرایط جوی خوب نباشد، انواع محاسبات ریاضی و فیزیکی لازم است تا بتوان یک هواپیما را بر روی باند فرود آورد. اگر این هواپیما مسافربری باشد که دیگر شرایط پیچیده‌تر و حساس‌تر هم می‌شود.

کد خبر 716205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    8 0
    با نگاه به درختان پشت صحنه شدت باد جانبی کاملا مشهود است با توجه به گرایش نوک هواپیما به سمت چپ خودش((راست تصویر)) مشخصه باد از سمت چپ می وزد و برسکان عمودی فشار وارد میکنه در این شرایط قسمت متحرک سکان عمودی به سمت چپ چرخانده میشود وقدرت موتور سمت چپ هم از ده تا 20 درجه بیشتر نسبت به موتور سمت راست هواپیما تعیین میگردد که البته بستگی به شدت وزش باد دارد در ضمن هواپیما با سرعت بیشتری نسبت به هوای ثابت به زمین می نشیند