گروه اقتصادی: درحالی‌که رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس روز چهارشنبه از توافق دولت و مجلس درباره منتفی شدن طرح پرداخت نقدی یارانه‌ها سخن گفته بود، علی لاریجانی و احمد توکلی این اظهارات را رد کردند.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس،  ‌اخبار منتشر شده درباره توافق مجلس با دولت مبنی بر منتفی شدن پرداخت نقدی یارانه‌ها را نادرست خواند و علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ‌با اشاره به مطالب منتشر شده اظهار داشت: این مطالب بیشتر جنبه گفت‌وگوهایی بین مجلس و دولت دارد و تا وقتی که به‌صورت حقوقی در نیامده نمی‌تواند تصمیم نهایی تلقی شود.

توکلی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با رد برخی اخبار منتشر شده درباره منتفی شدن پرداخت یارانه‌ها به‌صورت نقدی به علت کاهش قیمت نفت،  افزود: دولت و مجلس درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها نشست‌های زیادی داشته‌اند تا ابعاد این اقدام به درستی تبیین و مناسب‌ترین شیوه اجرای آن مطرح شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: درک نادرست از سخنان آقای مصباحی مقدم موجب شد تا موضوع اینگونه مطرح شود که اساسا پرداخت نقدی یارانه‌ها منتفی شده است. از سوی دیگر،  لاریجانی نیز در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر منتفی شدن پرداخت نقدی یارانه‌ها اظهار داشت: هنوز لایحه طرح تحول اقتصادی به مجلس نیامده تا مجلس نظر خود را در این زمینه اعلام کند.

به گزارش فارس،  رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه گردهمایی ائمه جماعت استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس درباره منتفی شدن نقدی یارانه‌ها  گفت: هنوز کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی نظر خود را به مجلس نداده است،  البته بحث‌هایی در این کمیسیون انجام شده ولی هنوز لایحه تحول اقتصادی به مجلس نیامده است.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به کاهش قیمت نفت آیا این موضوع در زمینه پرداخت نقدی یارانه‌ها به آن شکلی که مد‌نظر دولت بود تاثیر دارد، گفت: حتما تفاوت‌هایی باید داشته باشد چون آن موقع نفت 120دلار بود و الان بیش از 30 دلار رسیده است.

لاریجانی در خصوص زمان ارائه لایحه بودجه 87 تصریح کرد: آنچه که ما در مجلس دنبال می‌کنیم این است که لایحه بودجه زودتر به مجلس بیاید،  البته گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام شد. وی افزود: مسئله بودجه متاثر از طرح تحول اقتصادی است و باید این طرح تعیین تکلیف شود. لایحه تحول اقتصادی باید به‌طور رسمی‌به مجلس بیاید و نظر مجلس را اعلام کنیم که این مسیر در حال طی شدن است.

در همین حال علی لاریجانی رئیس مجلس نیز روز پنجشنبه بر این امر صحه گذاشت و در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه گردهمایی ائمه‌جماعت استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ گفت: مسئله بودجه متاثر از طرح تحول اقتصادی است و باید این طرح تعیین تکلیف شود،  لایحه تحول اقتصادی باید به‌طور رسمی‌ به مجلس بیاید و نظر مجلس را اعلام کنیم که این مسیر در حال طی شدن است.

اول لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بعد بودجه

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: دولت ابتدا لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را به مجلس ارائه می‌کند و پس از تعیین تکلیف آن،  لایحه بودجه را بر مبنای هدفمند کردن یارانه‌ها اصلاح و به مجلس خواهد فرستاد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،  از آنجا که تنظیم و تدوین نهایی لایحه بودجه 88 کل کشور نیاز به تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس دارد و باید منابع و مصارف بودجه 88 بر اساس هدفمند کردن یارانه‌ها و چگونگی آن تنظیم شود،  دولت ابتدا لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را با قید یک فوریت به مجلس تقدیم خواهد کرد و پس از مشخص شدن نهایی شکل هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس،  لایحه بودجه 88 کل کشور بر اساس آن تنظیم و تقدیم مجلس خواهد شد.

کد خبر 71581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز