به نمایش گذاشتن آخرین حرف الفبای انگلیسی روی شیشه جلوی خودرو، ۴ هزار دلار برای یک شهروند آلمانی آب خورد!

ارتش روسیه

به گزارش همهشری آنلاین، به نقل از راشاتودی، دادگاهی در هامبورگ یک مرد ۶۲ ساله را به جرم نصب حرف «Z» و اتهام حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به پرداخت ۴ هزار یورو محکوم کرد.

بنا به اعلام دفتر دادستانی عمومی هامبورگ، فرد مذکور ۲۹ مارس با نصب یک کاغذ سفید که روی آن با رنگ آبی حرف «Z» نوشته شده بود، به شیشه خودروی خود، در یکی از خیابان‌های اصلی هامبورگ رانندگی کرده است.

در حکم دادگاه آمده است: به اعتقاد دادگاه، در این اتفاق با نوعی حمایت از جنگ اوکراین از راه اعلام همبستگی با روسیه روبه‌رو هستیم؛ جنگی که بر اساس قوانین بین‌المللی، تجاوز نظامی محسوب می‌شود.

گرچه متهم نصب این نماد را رد نکرده اما تاکید کرده که صرفاً حرف آخر الفبای انگلیسی را به نمایش گذاشته است. به گفته وی، تلاش برای ربط دادن یک حرف الفبا با جنگ اوکراین، یک «فرضیه خیلی خیلی گستاخانه» است.

وی همچنین، به برخی از تعابیر و معانی احتمالی برای این حرف اشاره کرد که از جمله آن می‌توان به فیلم فرانسوی-الجزایری «Z» و همچنین یکی از کافه‌های شهر هامبورگ اشاره کرد.

به فاصله کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، حرف «Z» برای نخستین بار روی یکی از ادوات جنگی ارتش روسیه دیده و به سرعت در میان حامیان این عملیات، محبوب شد و طی ماه‌های گذشته نیز، روی بیلبوردهای و بنرهای تبلیغاتی، مورد استفاده قرار گرفته است.

در آلمان و همچنین چندین و چند کشور اروپایی دیگر، استفاده از این نماد در اماکن عمومی، نشان حمایت از جنگ اوکراین بوده و ممنوع است.

کد خبر 715158
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمود خانلاری IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    4 1
    این دولت های ملعون استعماری حتی به شعارهای توخالی خودشان هم پای بند نیستند. وای به حال ابلهانی که با طناب این ملاعین به چاه می روند. مردمشان حتی عقاید سران شان را توهمات گستاخانه می دانند. وای به حال فریب خوردگانی که به این ها دل بسته اند.