چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران از افزایش 5/6 درصدی ازدواج و 7درصدی طلاق در 9 ماهه اول سال‌جاری در این استان خبر داد

به گزارش مهر، سید احمد قشمی با تشریح وقایع حیاتی در 9 ماهه اول سال‌جاری و مقایسه آن با همین مدت در سال 86 گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 103 هزار و 480 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به همین مدت در سال گذشته با رشد 5/6درصدی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه 21 هزار و 861 واقعه طلاق در 9 ماهه اول سال‌جاری در استان تهران به ثبت رسیده است، افزود: میزان طلاق نیز در مقایسه با سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران درباره میزان ولادت نیز اظهار داشت: نام 147 هزار و 521 نوزاد طی این مدت در استان تهران به ثبت رسیده که این واقعه نیز 5/1درصد رشد نسبت به 9 ماهه اول سال 86 داشته است.

قشمی نسبت موالید پسر به دختر را 5/51 به 5/48 درصد خواند و ابراز کرد: از تعداد کل موالید 75 هزار و 114 نفر را پسران و 71 هزار و 819 نفر دیگر را دختران تشکیل می‌دهند که درواقع در ازای هر 105 پسر متولد شده، 100 دختر در طول این مدت به دنیا آمده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 44 هزار و 940 نفر طی 9 ماهه اول سال‌جاری فوت کرده‌اند که میزان آن نسبت به همین مدت در سال گذشته نیم درصد رشد داشته است.

رشد طلاق در روستاها نگران‌کننده است

از سوی دیگر معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان، رشد طلاق در روستاهای کشور را نگران‌کننده دانست و خواستار بررسی علل و عوامل این امر شد.

محمد اسحاقی به نتیجه بررسی آمار طلاق و ازدواج طی امسال و سال گذشته اشاره کرد و افزود: بررسی آمار طلاق و ازدواج در سال 86 و 6 ماهه امسال نشان می‌دهد که رشد طلاق در کشور کاهش و رشد ازدواج افزایش داشته است اما رشد طلاق در روستاها نگران‌کننده است.

براساس اعلام این سازمان، نرخ رشد طلاق روستایی در 6 ماهه اول سال گذشته 45/6‌درصد بوده و بیشترین طلاق در زنان در گروه سنی 20 تا 24 سال و در مردان در گروه سنی 25 تا 29 بوده است.

به گفته معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان، رشد طلاق، ارتباطی به افزایش تعداد طلاق‌ها ندارد و به عبارتی میزان رشد طلاق با توجه به سال قبل محاسبه می‌شود.
اسحاقی رشد طلاق در روستاها را نگران‌کننده می‌داند و معتقد است که برنامه‌ریزان باید به‌دنبال فکر اساسی درخصوص ریشه یابی این امر باشند.

وی با اشاره به اینکه همه ساله شاهد رشد طلاق در کشور هستیم بیان داشت: رشد طلاق در روستاها بیش از رشد طلاق در شهرهاست؛ این در حالی است که تعداد طلاق‌ها در شهرها بیشتر از تعداد طلاق‌ها در روستاهاست.

کد خبر 71477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز