چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تشکیل ستادی در شورای شهر تهران برای برگزاری مناسب عزادری‌های ماه محرم خبر داد

به گزارش مهر، سرتیپ عزیزالله رجب زاده چهار شنبه (3 دی) در جمع خبرنگاران گفت: ستادی در شورای شهر تهران برای برگزاری ماه محرم تشکیل شده است که این ستاد شامل سه کمیته امنیت و انضباط، تبلیغات و پشتیبانی است.

وی از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری و نیروی انتظامی در این ستاد خبر داد و گفت: هر کدام از این کمیته ها وظیفه خاص خود را دارند. به عنوان مثال کمیته تبلیغات طرحی را برای جایگزینی شمایل امامان معصوم ارائه کرده است که در آن طرح تصاویر شهدا جایگزین شمایل امامان می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در ایام محرم طرح تشدید اقدامات ترافیکی را خواهیم داشت و محدودیتهایی در اطراف دسته های عزاداری به اجرا گذاشته می شود که این محدودیتها در روزهای قبل از عاشورا و تاسوعا تصویب خواهد شد.

رجب زاده همچنین استفاده از آلات موسیقی، حمل شمایل و نصب شمایل امامان معصوم در اطراف هیئت ها و راه اندازی کاروانهای علم کشی را ممنوع اعلام کرد و گفت: پلیس اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از مراسم قمه زنی در تهران انجام داده است که شامل شناسایی مناطق و افرادی است که اقدام به قمه زنی کنند.

وی افزود: در تهران 8 هزار هیئت وجود دارد که رؤسای کلانتری‌های مناطق مختلف تهران اقدام به هماهنگیهای لازم و ساماندهی این هیئت ها با کمک همیاران پلیس کرده‌اند.

کد خبر 71476

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز