شهردار منطقه ١١ راه‌اندازی سامانه ١٣٧ را از افتخارات شهرداری دانست که با یاری شهروندان مشکلات و معضلات زندگی شهری را آشکار می‌کند و مدیریت شهری را به طرف‌ حل معضلات سوق می‌دهد.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی با حضور سید محمد موسوی، شهردار منطقه۱۱، رضا ناصری‌سرای، رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی سامانه ۱۳۷ به همراه هیئت همراه و معاونان خدمات شهری، فنی و عمران، فرهنگی و اجتماعی و... در منطقه ۱۱ برگزار شد.

در این جلسه «سید محمد موسوی»، با اشاره به اهمیت سامانه ١٣٧ شهرداری تهران گفت : «‌این سامانه شهرداری را در معرض قضاوت‌ شهروندان قرار داده است. مردم در عین حال از طریق این سامانه می‌توانند با مسئولان و مدیران شهری در ارتباط باشند و  با ارائه دیدگاه و نظراتشان و بیان معضلات موجود در اداره و حفظ و نگهداری شهر و محله زندگیشان سهیم باشند. همچنین این سامانه فرصتی فراهم می‌کند که مدیران هم با نمایان شدن کاستی‌ها و ایرادات به حل آن با سرعت و دقت اقدام کنند. »

شهردار منطقه۱۱ در ادامه به اهمیت نقش نظارتی مردم برای حل معضلات شهری اشاره کرد و افزود : «پیش از سامانه ١٣٧، سامانه ویژه‌ای برای ارتباط با شهروندان داشتیم که بعد از شنیدن شکایات به‌سرعت موضوع را منتقل می‌کردیم، چرا که نظارت همگانی توسط مردم موضوع ارزش‌مندی است و در ارتقای رضایت‌مندی مردم از مدیریت شهری تاثیر بسزایی دارد. »

همچنین در ادامه این جلسه رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ شهرداری تهران با تایید صحبت‌های شهردار منطقه ۱۱ گفت : «سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ هرکدام بسیار با اهمیت بودند و تا سال ۹۰ و ۹۱ به یاری شهرداری می‌آمدند. اما در سه چهار سال اخیر از ماهیت اصلی‌شان فاصله گرفته بودند چرا که در نواحی به آنها کمتر توجه می‌شد و مدل ارزیابی متفاوتی داشتند. به عبارت دیگر، این سامانه‌ها عملکرد نواحی را بر حسب زمان ارزشیابی می‌کردند و پارامتر کیفیت در آنها جدی گرفته نمی‌شد. »

به گفته «رضا ناصری‌سرای»، در حال حاضر و پس از ادغام این دو سامانه شرایط برای ارزیابی بهبود پیدا کرده و سرعت و کیفیت پاسخگویی برای رفع مشکلات بالاتر رفته چرا که بهترین ظرفیت شهرداری برای ارتباط با مردم سامانه ۱۳۷ است و برایمان با اهمیت است که کیفیت پاسخگویی به مردم بالا باشد.

«شهرام علیپور»، معاون ارتباطات شهروندی سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران هم، گزارشی از میزان پیام‌های مردمی در موضوعات مختلف و درصد پاسخگویی منطقه ۱۱ ارائه کرد و توضیح داد : «‌ ۲۳ هزار و ۱۰۸ درخواست به منطقه۱۱ ارجاع داده شده بود که از این تعداد ۵۴‌درصد درخواست‌ها انجام شده، ۲۲‌درصد در دست اقدام و ۲۳‌درصد کارشناسی شده‌اند. »

کد خبر 714213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha