ایران نوشت: از روزهای گذشته بسیاری از تلویزیون‌های ضدایرانی فارسی‌زبان به همراه شبکه‌های سازمانی منافقین و دیگر گروهک‌های اپوزیسیون، در همدستی آشکار و پنهان، تلاش همه‌جانبه‌ای برای گردهم آوردن پناهندگان سیاسی، اخلاقی و اعتقادی خارج‌نشین و براندازان در یکی از میادین شهر برلین در آلمان مصروف کردند.

تظاهرات اپوزیسیون در برلین

به گزارش همشهری آنلان، روزنامه ایران نوشت: برنامه‌ریزی‌های گسترده و هزینه‌کردهای کلان برای برپایی یک نمایش ضدایرانی در برلین، به یک شکست تمام‌عیار بدل شد. درحالی که برخی چهره‌های رسانه‌ای ضدانقلاب در یک کنایه سیاسی از این رویداد با عنوان فروریختن دوباره دیوار برلین یاد می‌کردند، اما این رؤیاهای براندازانه آنان بود که بر سرشان آوار شد.

از روزهای گذشته بسیاری از تلویزیون‌های ضدایرانی فارسی‌زبان به همراه شبکه‌های سازمانی منافقین و دیگر گروهک‌های اپوزیسیون، در همدستی آشکار و پنهان، تلاش همه‌جانبه‌ای برای گردهم آوردن پناهندگان سیاسی، اخلاقی و اعتقادی خارج‌نشین و براندازان در یکی از میادین شهر برلین در آلمان مصروف کردند.

در این مسیر، از ترفندهای متعدد و ابزارهای بسیاری بهره برده شد که کمک به تأمین هزینه‌های بلیت قطار و هواپیما، اجاره اتوبوس، گروه‌بندی‌های درون‌شبکه‌ای و راه‌اندازی اردوهای سیاسی و آلمان‌گردی از جمله آنها بود.

 دیروز در برلین چه خبر بود؛ گزارشی از ماهیت تجمع‌ اپوزیسیون | همه آمدند حتی پناهندگان اوکراینی! | ترفندهای عجیب برای حضور ایرانیان؛ چند هزار نفر شد؟

چند هزار نفر؟

گروه‌های اپوزیسیون قصد داشتند با استفاده از این ابزارها، جمع گسترده‌ای از ایرانیان ساکن در اروپا را دور هم جمع کنند تا به اصطلاح خود، یک نمایش ضدایرانی گسترده در برلین به راه بیندازند. برنامه‌ریزان پشت صحنه حتی به این هم فکر کرده بودند که زمان برگزاری این تجمع طوری انتخاب شود تا حاضران بتوانند با خیالی آسوده به شهرها و محل کارهای خود برگردند.

به همین دلیل بود که شنبه برای این موعود خیالی انتخاب شد تا پس از تعطیلی روز یکشنبه و آغاز روز دوشنبه، مشکلی برای حاضران ایجاد نشود. اما همه این تلاش‌ها، اعم از برنامه‌ریزی‌های شبکه‌ای و حضور اتوبوسی و تبلیغات وسیع رسانه‌ای به یک شکست مفتضحانه منجر شد. زیرا اردوکشی ضدانقلاب و برانداز و اپوزیسیون که با حمایت‌های آشکار و پنهان سلطنت‌طلب‌ها و سازمان منافقین انجام شد، حتی نتوانست جمعیتی را دور خود جمع کند که این جمعیت بتواند میدان اصلی برگزاری تجمع را پر کند.

هرچند در پوشش خبری این تجمع تلاش شد جمعیت زیاد نشان داده شود، اما تصاویر به اندازه کافی گویای یک شکست تمام‌عیار است.
به این ترتیب، در ادامه مهار آشوب و اغتشاش در داخل کشور، این تجمع نصف و نیمه هم، شکست بیرونی، در کنار سلسله شکست‌های داخلی را برای براندازان و ضدانقلاب رقم زد و به این ترتیب سرخوردگی و ناکامی آنان را سنگین‌تر کرد.

امریکا را ناامید کردند!

ناکامی در این وزن‌کشی سیاسی درحالی صورت گرفت که این گروهک‌ها، حمایت تبلیغاتی همه رسانه‌های ضدایرانی فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان را نیز در اختیار داشتند. مضافاً بر اینکه در قیاس با جمعیت ایرانیانی که امروز در اروپا زندگی می‌کنند، می‌توان به سادگی فهمید که دست جریان‌های اپوزیسیون تا چه اندازه خالی است. در کنار این، نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که بسیاری از حاضران در این تجمع را کسانی تشکیل می‌دادند که پرونده پناهندگی خود را با استفاده از کیس‌های امنیتی کسب کرده بودند.

پناهندگان تروریست، یعنی کسانی که به‌دلیل همکاری با سازمان منافقین یا سایر گروهک‌های ضدانقلاب محکوم شده و با در دست داشتن مدارک به اروپا فرار کرده بودند، بخش دیگری از جمعیت حاضر در این تجمع را تشکیل می‌دادند. به عبارت دیگر، آنچه روز گذشته مطابق نمادها، پرچم‌ها و شعارها در برلین دیده شد، قدرت‌نمایی و وزن‌کشی امثال کسانی بودند که تا پیش از این یا به‌واسطه شراکت در جنایات رژیم پهلوی در حق مردم ایران از کشور گریختند، یا حامی تجزیه ایرانند و یا همچون منافقین دستشان به خون هموطنانشان آغشته است.

البته به این جمعیت، باید اروپاییانی را هم اضافه کرد که یا به‌دلیل دریافت مبالغی از سوی سازمان منافقین یا به‌دلیل قرارگرفتن تحت تأثیر تبلیغات فراگیر ضدایرانی رسانه‌های غربی و یا حتی برای تماشا و سرگرمی در این تجمع حضور داشتند. نکته جالب توجه آنکه رسانه های معاند از حضور پناهندگان اوکراینی در آلمان در این مراسم خبر دادند.

 دیروز در برلین چه خبر بود؛ گزارشی از ماهیت تجمع‌ اپوزیسیون | همه آمدند حتی پناهندگان اوکراینی! | ترفندهای عجیب برای حضور ایرانیان؛ چند هزار نفر شد؟

نقش فراموش‌نشدنی آلمان

هرچند این تجمع در نهایت به قمپز یا همان درکردن توپ توخالی اپوزیسیون برانداز تبدیل شد، اما در کنار این مسأله حاشیه‌ای، نکته مهم‌تر، محل برگزاری تجمع، یعنی کشور آلمان است. پیش‌تر اعلام شده بود که سفارتخانه آلمان نقش ویژه‌ای در هماهنگی سفارتخانه‌ها برای ساماندهی اغتشاش‌ها در ایران برعهده داشته است.

تجمع شکست‌خورده روز گذشته هم نشان داد که آلمان تلاش دارد این پیام سیاسی را به ایران مخابره کند که این کشور قصد دارد به مرکزیت تجمع و برنامه‌ریزی اپوزیسیون برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. اما اتفاق روز گذشته در برلین نشان داد که حتی یک دستگاه سیاسی و امنیتی با پشتوانه دولت آلمان هم نمی‌تواند وزن درخوری مقابل اراده ملت ایران، حتی در کشور خودش خلق کند.

کد خبر 714183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 68
  • محمود خانلاری IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    ان شاء الله بزودی کشورشان درگیر اعتراضات واقعی ناشی از حماقت و ذلت سردمداران احمقشان خواهد شد. یقیین داشته باشید.
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      8 17
      تجمعات اعتراضی اروپاییان با شعار _ گاز ، گرما ، زنده ماندن _ آن روز دیر نخواهد بود
    • به ۰۶:۲۲ - IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      8 4
      از عربستان و قطر گاز گرفتن تموم شد رفت خیلی از اتفاقات دنیا عقبی ها
  • وطن پرست IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    میدونم مثل همیشه پخش نمی کنید .. این عکس با جمعیت کم 5 ساعت قبل از شروع راهپیمایی رو نشون میده که پلیس المان اجازه ی تجمع رو تو اون ساعات اولیه نمیداد .. جمعیت بالای 80 هزار نفری رو نشون بدین ..
    • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      آفرین مرگ بر ضد ولایت فقیه
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      92 36
      هم وطن به نظرت آمار اینتر نشنال وبی بی سی دقیق تره یا پلیس آلمان که اعلام کرده 37هزار نفر تجمع داشتند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    141 4
    تحلیل نادرست، اتخاذ رویکردهای عملی نادرست را در پی خواهد داشت، جمعیت کم یا زیاد اپوزیسیون در خارج، نباید موجب نادیده گرفتن تقاضاهای بحق مردم شود. مبارزه با دزدی و اختلاس های سازمان یافته، آقازاده پروری و مسئول ناکارآمد، تقاضاهای بحقی است در هر حکومتی، خصوصا اگر نام جمهوری و اسلامی را به یدک بکشد.
    • فرشته IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      84 3
      انتقاد بجایی است. جا دارد مسئولان نظام گوش کنند و وضع مردم رو تغییر بدهند.
  • SG ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    108 6
    خواهشا خودتون رو به خواب نزنید.. آزادی و سربلندی ایران، آزادی و سربلندی همه ما و شماست. برای ایرانمون و تمام ایرانیان با هم متحد باشیم.
    • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      ایران متحد؟؟؟؟؟؟ اونایی که دیروز خودشون اومدن بیرون پرچم تجزیه طلبی داشتن
    • فرزند ایران IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      25 18
      مثل همیشه 500 نفر تجزیه طلب تجمعات میان به همراهی 10 نفر نفوذی که از خودشون عکس میفرستن تا دوستان بی تفکر بهانه ای برای تخریب کل اهداف این تجمع 80000 نفری پیدا کنند و همه ی جمعیت را به پای اون قشر 500 نفره بنویسن مثل همیشه هم صدای اعتراض مردم شنیده نمیشه یا دوستان دوست دارند با کاور و پوشاندن مسایل تجزیه طلب هیچوقت پاسخ اعتراضات بح مردم رو ندهند این ها که برلین تجمع کردن همه روزی ایران بودند و ایرانی به دنیا امدند اما سیاست های نظام باعث نابودی و دشمن کردنشان با ایران ششده و این روند دو قطبی کردن ایران بشدت ادامه داره
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    97 68
    ساندیس میدادن بهشون
  • ایرانیوم IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    شتر در خواب بیند پنجگانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه ما زنان سرزمین ای ران همچون وهب در سرزمین عاشورا هستیم زمانش برسد مانند وهب عمل می کنیم آنهم باچادر
  • حامد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    مردم ماهواره و اینترنت دارن !! میبینند چقدر آدم اومده !!
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    99 7
    اینقدر دوقطبی ها رو تشدید نکنید. به مردم برسید، اقتصاد رو تقویت کنید، اختلاس ها رو از بین ببرید، قیمت مسکن رو متعادل کنید، به مردم برسید! به مردم برسید!
  • ایرانی AU ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    71 3
    مهم نیست انها چه تعدادی بودند. مسئله مهم این است که کشور ما و مردم ایران مشکلات فراوانی دارند و باید روی این مسئله تمرکز کرد که چگونه میتوان راهکاری ارائه کرد که شرایط مردم رو به بهبودی پیش برود.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    67 3
    الان جدیه این مقاله؟ این عکس ها هم جدیه؟ یعنی مردم هم چیز دیگه ای غیر از این نمی بینن؟
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    97 55
    آلمان فکرزمستان باش
  • علی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    51 8
    مگه تجمع بخاطر گرونی بنزین نبود؟؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      14 3
      کمبود گاز در ایران
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    در امور داخلی ایران دخالت نکنید شما دیگه آلمانی هستید‌. همشهری اگه بی طرفی لطفا نظرم منتشر کن.
  • DE ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    من خودم در این راهپیمایی شرکت داشتم دم پلیس و انتظامات آلمان گرم که این جمعییت 80 هزار نفری را چقدر خوب محافظت کرد که در آرامش برگزار شد. مردم با تمام وجود وبا علاقه به این تظاهرات آمدند. این عکس که هلی کوپتر اومد بخاطر یک مریض که ناراحتی قلبی داشت. روبرو اون جاده از اول تا آخر اتوبوس از شهرهای مختلف اروپا و آلمان آمده بودند که در این عکس از آنها خبری نیست نتیجه این عکس قبل از ساعت یک گرفته شده که مردم تازه داشتند جمع می‌شدند.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      29 53
      دمتون گرم پشت ملت باشید
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      7 9
      بله منم که فیلمش رو دیدم نشون میداد پلیس آلمان خوب محافظت می کرد وروی اوضاع تسلط کامل داشت ولی چرا آمار غلط میدید پلیس آلمان که می‌گفت آمار 37هزار نفر بوده
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      6 15
      آفرین شما که خودت اونجا بودی لطفا" بفرمائید که _ اولا" چند نفر از این اجتماع ایرانی بودن _ دوما" بجز کومله و تجزیه طلب و منافق و ... کدام ایرانی جزو سخنرانان مراسم بود _ سوما" با پیام تحریم بیشتر مردم ایران توسط غرب، این اجتماع چه نفعی برای مردم ایران داشت
  • علی CA ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    53 70
    سایه بلند آدمهای توی عکس نشون میده که ساعت نزدیک-۸ - ۷ بعد از ظهر یا ۸-۹ صبح هست. در صورتی که تجمع ساعت ۳ بعد از ظهر بوده. یعنی بعد از اتمام ویا قبل از شروع گردهمائی. روزنامه ایران ، به شعور مردم احترام بگذارید.
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    57 63
    چقدر تلاش کردید واقعیت را مخفی کنید
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    84 46
    سعودی نشنال خودشو پاره کرد با اون مصاحبه های نمایشی.
  • US ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    28 52
    خیلی دیگه تحت فشارید که با همه ژست آزاد اندیشی، نتونستین فیلم بدون صدای تجمع برلین‌ رو‌ منتشر کنین. این یعنی …
  • انسیه CA ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    62 51
    همشهری، چرا دروغ میگی؟! تمام فیلماش بیرون اومده، چرا بیشتر از این خودتون رو چوپان دروغگو‌میکنید؟ رفتی عکس ۴-۵ ساعت قبل تظاهرات رو گرفتی که بیای بگی کم بودند؟ کی رو میخوای گول بزنی تو وضعیت؟؟! بعد میگن به رسانه های داخلی اطمینان کنید، اینطوری؟! مر د... ، حداقل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دیروز اونجا بوده!
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      49 74
      من امشب فیلم واقعیشو دیدم میدان برلین وتمام خیابانهای منتهی به میدان از جمعیت پر شده بود وکاملا" سیاه شده بود واکثرشون ایرانی وآرام و منظم بودند این کنگره جهانی ایرانیان خارج از کشور پیام بزرگی داشت مسؤلین کشور بیدار شید
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      56 16
      پلیس آلمان گفته ۳۷ هزارتا بوده شما از کجا میگی ۱۰۰ هزارتا خودت شمردی
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    75 39
    بزودی شاهد تظاهرات میلیون ها نفر از مردم نه تنها در آلمان بلکه سایر کشورهای اروپایی به خاطر خروج از ناتو، تورم و گرانی انرژی خواهیم بود فقط چند روز دیگر تا رسیدن هوای سرد و بحران اروپا مونده، سیاست مداران بی کفایت اروپا بهتره نگران مردم خودشون باشند.
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      32 7
      اون موقع ما باید اجتماع اروپایی های ساکن آسیا رو شاهد باشیم با شعار " گاز ، گرما ، زنده ماندن "
  • Amir US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    27 46
    سلام من کاری به تظاهرات ندارم و کشور و نظام رو هم دوست دارم ولی در انتقال خبر اگر رسانه منصف و بیطرفی هست رعایت انصاف کنید این عکس شروع تجمع هست جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ آمده
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      7 47
      احسنت شما که آدم منصفی هستی این عدد ۱۰۰ هزارتا را از کجا آوردی خودشون گفتن ۳۷ هزارتا
  • مبهم IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    68 28
    لعنت بر اون کسی که انگلیس استعمارگر و آمریکا را پایه گذاری کرد ملکه عجوزه هم که رفت پیش عزراییل انشالله نابودی انگلیس نزدیک است
  • رضا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    66 71
    پرچم کومله الاحوازیه پهلوی وبالاترین پرچمتون همجنس بازا رودیدیم البته همتون همون جا به درک واصل میشین ایران همچنان پابرجا بارهبری سید علی
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    17 4
    عکس رو چه قدر زوم کردین و عکس مال ساعات اولیه هست🤣عکس واقعی که بعد چند ساعت مردم جمع شدن چرا نشون نمیدین؟🤣
  • محسن IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 2
    بهتر بود چيزي نمينوشتيد, مردم هر آنچه كه بايد ميديدن , ديدن