سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از نصب سردیس سه شخصیت‌ اسطوره‌ای شاهنامه شامل رستم، سهراب و آرش کمان‌گیر در پارک ملی ایران کوچک خبر داد.

سردیس مشاهیر در پارک ایران کوچک

به گزارش همشهری‌آنلاین، رمضان‌علی پوررستمی با اشاره به سردیس ۱۵ تن از مشاهیر ایران‌زمین در باغ فرهنگ پارک ملی ایران کوچک، اظهار کرد: علاوه بر تندیس مشاهیر ادب پارسی، پنج سردیس نیز از شهدا و مفاخر برجسته کرج شامل سردیس‌های شهید «آقامهدی شرع‌پسند»، سردار شهید «حاج یدالله کلهر»، تیمسار شهید «ولی‌الله فلاحی» و سردیس چهره‌های ارزشمند البرزی استاد «جلال مقامی» و مرحوم «ابوالحسن فرهودی» در پارک ملی ایران کوچک جانمایی و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

او با اشاره به جانمایی المان مرحوم فاتح یزدی با ارتفاع حدود ۳.۵ متر از جنس بتون گلاسه در پارک ایران کوچک، افزود: نه تنها چهره‌های ارزشمند، بلکه تمام افرادی که به مردم این شهر خدمت کرده‌اند، دِین بزرگی بر گردن ما دارند و مدیریت شهری کرج و معاونت زیباسازی این سازمان وظیفه خود می‌داند که به پاس زحمات آنها، مجسمه این افراد را در سطح شهر نصب کند و آنها را به عموم شهروندان و گردشگران بشناساند.

تصویر | سردیس سه شخصیت شاهنامه در پارک ملی ایران کوچک نصب شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه نمادها از جمله بناهای مهم در طراحی و معماری شهری محسوب می‌شود که می‌تواند بیانگر هویت، شخصیت شهر باشد، افزود: آثار حجمی و مجسمه‌های شهری به تدریج می‌توانند هویت هر منطقه از شهر را شکل دهند.

او از نصب سردیس سه شخصیت اسطوره‌ای شاهنامه شامل رستم، سهراب و آرش کمان‌گیر در پارک ملی ایران کوچک خبر داد و گفت: در طول سه سال گذشته این سازمان تلاش کرده است تا با همکاری هنرمندان بتواند حس هویت و تعلق خاطر را با بهره‌گیری از نمادهای شهری ارتقا دهد.

منبع: ایمنا

کد خبر 713414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha