عضو شورای شهر تهران گفت: سودجویان در شرایط کنونی کشور به دنبال انجام ساخت و ساز غیر مجاز هستند که برای آینده تهران میراث خرابی به جا می‌گذرانند.

برخورد با ساخت و ساز غيرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی، در تذکر پیش از دستور نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۱۹ تهران افزود: سوءاستفاده از وضعیت اغتشاشات حاکم در تهران منجر به سوءاستفاده سودجویان شده است.

او ادامه داد: سودجویان به دنبال انجام ساخت و ساز غیر مجاز هستند و برای آینده تهران میراث خرابی به جا می‌گذرانند و پیشگیری اکنون حرف اول را می‌زند.

عباسی اظهار کرد: اگر دومینوی ساخت و ساز ایجاد شود ما دچار ساخت و ساز غیر مجاز بسیار خواهیم بود که شهرداری باید با استفاده از ابزارهای خود باید مقابل آن بایستند.

همچنین ناصر امانی، در تذکر پیش از دستور نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۱۹ گفت: شهرداری باید در این رابطه به صورت مستقیم وارد و مانع ساخت و ساز شود.

او با بیان اینکه شهردار منطقه ۱۹ به تازگی منصوب شده است اما گویا توانایی مقابله با این امر را ندارد، افزود: گویا نظارت نهادهای نظارتی بر این ساخت و سازها کم شده است. شهردار تهران خود باید در این منطقه حاضر می‌شد تا موضوعات را بررسی کند.

امانی درباره نظارت نیز افزود: در شهرداری تهران سیستم‌های نرم افزاری برای بررسی موضوعات وجود دارد و از روز اول حضور در شورای شهر از شهرداری تهران درخواست کردیم تا دسترسی اعضای شورای شهر به این سیستم‌ها فراهم شود اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

او ادامه داد: بر اساس قانون تمامی مردم هم باید به سیستم‌های ریز مجموعه شهرداری به عنوان ابزار نظارتی دسترسی داشته باشند اما در حال حاضر حتی اعضای شورای شهر هم به آن دسترسی ندارند.

کد خبر 713110
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مجید IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 1
    اگر سایتی معرفی میشد که مردم بتونن گزارشات رو در اونجا راحت درج کنن از این مشکلات وجود نداشت ، مطمئن باشید بهترین روشی هست که امتحانش رو پس داده ، الان تخلفات رو وقتی تماس میگیری به وضوح میبینی که رسیدگی نمیشه ، از ساخت و ساز در محل غیرمجاز گرفته تا ساخت و ساز در ساعات غیرمجاز
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    9 3
    عرضه کار کردن ندارید همه چی را به اعتراض مردم ربط میدید شماها استاد فرافکنی هستید
  • هانا IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 1
    چند وقت دیگه ی زور آباد ساخته میشه که هیچ غول چراغ جادویی نمیتونه خراب کنه
  • GB ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 0
    اگر اعتراضات نبود ، الان مملکت گل و بلبل بود ! پیاده رو خواب ها توسط معترضین، پیاده رو خواب شده اند ! دارو توسط معترضین گران شده است ! معترضین از سرسفره ملت گوشت و مرغ و برنج .... دزدیده اند ! معترضین اختلاس و دزدی و فساد سیستماتیک می کند ! اون ۵۴۰۰ هزار فرزند خارج نشینان هم فرزندان معترضین هستند ! لایه اوزن هم معترضین سوراخ می کنند ! و .....