گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران 160 پروژه فنی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه 7 تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

مراسم بهره‌برداری از طرح‌ها با پرده برداری از تصاویر شهدای منطقه 7 در محله نظام‌آباد آغاز می‌شود.

عبداللهی شهردار منطقه در مصاحبه با همشهری گفت:‌آغاز ساخت ادامه خیابان شهید مطهری تا اتوبان صیاد، پایان ساخت ادامه اتوبان صیاد شیرازی که از 14، 15 سال گذشته به دلایل مختلف معطل مانده بود تا میدان سپاه، احداث مجموعه بازیافت و تفکیک زباله خشک از مبدا، مجموعه بزرگ فرهنگی آفتاب و مجموعه ورزشی شهیدان رجبی ازجمله چند طرح مورد اشاره است که چهارشنبه این هفته توسط شهردار تهران افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه 7 تصریح کرد: اتوبان شهید صیاد شیرازی که کار ساخت آن از سال 72 آغازشده بود ولی به دلایل مختلف تاکنون معطل مانده و به اتمام نرسیده بود، قرار است علاوه بر محدوده خیابان شیخ‌صفی از جنوب اتوبان که منتهی به میدان سپاه می‌شود با پایان کار تملک بیمارستان خانواده چهارشنبه این هفته بازگشایی شود.

کار ساخت ادامه خیابان شهید مطهری نیز که از سال 72 مصوبه کمیسیون ماده5 را دارد، پس از تملک اراضی متعلق به نیروی انتظامی(خیابان سروش) و ورود به کوچ پارک ادامه یافته، وارد اتوبان صیاد شیرازی خواهد شد و نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش ترافیک خیابان‌های مطهری، سهروردی، شریعتی و حتی 45 متری رسالت خواهد داشت.

وی درباره تعریض خیابان دماوند نیز ابراز داشت: املاک این محدوده که در منطقه 7 قرار دارد خریداری شده و طی یک ماه نیز حدود 40 تا 50 باب مغازه تملک شده است. 700 متر مغازه از تقاطع سبلان تا میدان امام حسین نیز باید تملک شود که با توجه به قیمت سرقفلی در آن محدوده، 80 تا 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه زمین معوض برای ارائه به مغازه‌داران خیابان دماوند نداریم، اظهار داشت: اگر مغازه‌داران مکانی را بر خیابان و در طبقه پایین واحد مسکونی بیابند، برابر ضوابط به‌عنوان تجاری در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

تعریض خیابان شهید مدنی (نظام آباد) از تقاطع نظام آباد و سبلان تا سر خیابان شهید فتاحی منش تا 47 متر در 2 لاین و فراهم کردن دسترسی به اتوبان امام علی با عرض 78 متر ازجمله برنامه‌های دردست اقدام شهرداری منطقه 7 است.

عبداللهی تاکید کرد: براساس نیازسنجی محلی صورت گرفته از سوی شورایاری‌ها، نیازهای منطقه شناخته شده و قرار است سال آینده با توجه بیشتر به شرق منطقه وبا رویکرد اجتماعی بودجه سال 88 را تعیین و اعتبارات لازم را اختصاص دهیم.

کد خبر 71224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز