گروه حوادث: نشت گاز از موتور خانه یک ساختمان 9 طبقه در غرب تهران، 26 نفر از ساکنان این آپارتمان را مسموم کرد اما با حضور به موقع ماموران اورژانس و آتش‌نشانی از فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری شد

ساعت7:30 دقیقه صبح دیروز، وقتی ماجرای گازگرفتگی ساکنان آپارتمانی در شهرک غرب تهران به اورژانس و آتش‌نشانی گزارش شد، تیم‌های امدادی به سرعت عازم محل حادثه شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد گاز منواکسید کربن از موتور خانه آپارتمان به تمامی واحد‌های مسکونی نفوذ کرده و باعث مسمومیت شدید برخی از ساکنان شده است.

به این ترتیب عملیات نجات آغاز شد و ماموران بعد از ورود به داخل آپارتمان 9 نفر از اهالی را که بر اثر مسمومیت شدید در خواب فرورفته و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند،
به وسیله 5 آمبولانس به بیمارستان‌های مدرس و آتیه منتقل کردند.

در حالی که تحقیقات نشان می‌داد به‌جز این افراد 17 نفر دیگر نیز بر اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت شده‌اند، ماموران به سرعت به کمک آنها شتافتند و با انتقال این مصدومان به اتوبوس آمبولانس اورژانس، آنها را به‌صورت سرپایی درمان کردند.

با نجات ساکنان آپارتمان از مرگ حتمی، آتش‌نشانان عملیات پاکسازی محل از گاز منواکسید کربن را آغاز کردند و در جست‌وجوی علت اصلی نشت گاز قدم به موتورخانه گذاشتند.

ناصر صفرخانی- افسر آماده منطقه 4 عملیاتی آتش‌نشانی تهران- در تشریح علت این حادثه گفت: بعد از ورود ماموران به قسمت موتورخانه، مشخص شد این ساختمان مجهز به سیستم حرارتی مرکزی با سوخت گاز است که به‌علت سوخت ناقص گاز و نبود تهویه مناسب برای خروج منواکسید کربن، این گاز خطرناک از طریق درزهای موجود در دیواره‌های ساختمان به داخل واحدهای مسکونی نفوذ کرده و باعث مسموم شدن ساکنان شده است.

به‌دنبال نجات ساکنان ساختمان، تعدادی از آنها در گفت‌وگو با ماموران آتش‌نشانی گفتند که از شب قبل دچار سردرد شده بودند اما این مسئله به‌نظرشان خیلی مهم نبود تا اینکه در ساعات اولیه بامداد سردرد به سرگیجه و حالت تهوع تبدیل شد و در این میان یکی از آنها توانست با رساندن خود به تلفن، ماجرا را به اورژانس و آتش‌نشانی اطلاع دهد.

به گفته فضیلت‌خواه- مسئول اطلاع رسانی اورژانس تهران- 8 بیماری که توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافتند به سرعت تحت درمان قرار گرفتند و هم‌اکنون حال آنها رضایت‌بخش گزارش شده است.

کد خبر 71213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز