برای بهسازی زیر ساخت‌های شهری و خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان،عملیات خط کشی محوری خیابان قزوین به طول ۱۷ هزار متر (۱۷ کیلومتر)، از سوی معاونت حمل‌ونقل ترافیک منطقه ١٠ انجام شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین،شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر گفت :« ایمن‌سازی محورها و شریان‌های اصلی شهری یکی از مهم ترین سرفصل‌های طرح خدمت در منطقه است. بر این اساس، تاکنون ۲۲۸ گل‌گارد در بزرگراه شهید نواب صفوی نصب شده‌ است. همچنین ۱۰ گاردریل نیز در این بزرگراه تا به امروز تعویض شده و قرار است روند تعویض گاردریل‌های بزرگراه شهید نواب صفوی تا پایان اجرای طرح خدمت ادامه یابد.»

«رضا شرفی» در ادامه با اشاره به اجرای خط کشی محوری کل خیابان قزوین به طول ۱۷ هزار متر (۱۷ کیلومتر) ، افزود:«اکیپ‌های اجرایی منطقه تاکنون اقدام به خط کشی عابرپیاده به میزان ۱۸۲ متر در محور خیابان قزوین تقاطع امامزاده معصوم (ع) کرده‌اند.»

او بهبود، ترمیم و نوسازی معابر را یکی دیگر از سرفصل‌های اصلی طرح خدمت برشمرد:« بیش از ۲۳۶۵ تن آسفالت برای انجام روکش مکانیزه آسفالت و همچنین لکه‌گیری و روکش دستی در ۲۰ محور از نواحی سه گانه به مساحت ۱۵ هزار و ۸۷۸ مترمربع انجام شده است.»

به گفته شرفی،همچنین  ۴۱۰ مترمربع از جداره‌های شهری پیرایش و ۲۵۰ مترمربع از جداره‌ها هم رنگ آمیزی و ۷۰ مترمربع از جداره‌ها نیز سیمانکاری شده‌اند. همچنین بیش از ۵۰ مترمربع از جداره‌های بزرگراه شهید نواب صفوی نیز نماسازی شدند. 

بازپیرایی، مرمت، نوسازی و هوشمندسازی بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری را از رویکردهای اصلی اجرای طرح خدمت است که رضا شرفی یاد آور شد:«حدود ۶۴ هزار مترمربع از بوستان‌های منطقه در این مدت هوشمندسازی شده‌اند. همچنین در دو روز ابتدایی طرح خدمت، چهار هزار مترمربع از معابر و حدود ۴۰ هزار مترمربع از بوستان‌ها هم هوشمند سازی شدند.»

بازپیرایی موزه حیات وحش هفت چنار از دیگر اقدامات اجرای طرح خدمت است. شهردار منطقه ۱۰ در این باره گفت:« ۲۴۰۰ مترمربع از فضای سبز موزه هفت چنار و ۸۲۵ اصله درخت و درختچه نیز در محورهای مختلف منطقه کاشته شده اند.»

کد خبر 712022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha