سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر مشهد مقدس در آستانه عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت و سالروز انتصاب حضرت علی (ع) به جانشینی پیامبر گرامی اسلام یکپارچه غرق در سرور و شادی است

به گزارش(ایرنا)، این روزها شمیم عطرآگین و گوهربار غدیر و یاد و نام مولای مقتیان جهان امام علی (ع) در گوشه و کنار مشهدالرضا پیچیده و آحاد مختلف مردم مومن این شهر شاد و مسرور از این عید سعید و فرخنده خود را برای شرکت و یا برگزاری مراسم مختلف آماده می‌کنند.

صحن و سراهای حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) نیز این روزها حال و هوای خاصی دارد و شاهد حضور بسیار گسترده زائران و مجاوران آن امام همام است.

خیل عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر با تشرف به این مکان شریف ضمن زیارت بارگاه امام رضا(ع)، سالروز این عید فرخنده و انتصاب جد بزرگوار آن حضرت به جانشینی خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) را تبریک و تهنیت می‌گویند.

به همین مناسبت مراسم جشن و مولودی خوانی عید سعید غدیر از ابتدای هفته ولایت از جمله امروز و امشب در مساجد و تکایای شهر مشهد و به خصوص حرم مطهر امام هشتم شیعیان جهان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شرکت باشکوه ارادتمندان اهل بیت (ع) در حال برگزاری است.

سخنرانان و مداحان عصمت و طهارت (ع) در این آیین در زمینه فلسفه عید غدیر و فضایل و مناقب حضرت علی بن ابیطالب (ع) سخنرانی و مولودی خوانی می‌کنند.

مردم مومن مشهد بنا بر یک سنت دیرینه اسلامی در روز عید غدیر به دیدار سادات و بزرگان می‌روند و روز و شب سرد آخر فصل پاییز امسال را با گرمای معنویت و یاد و نام اهل بیت و حضرت علی (ع) گرمای بی نظیری می‌بخشند.

برخی از مردم مخلص و ولایتمدار مشهدی بنابر یک سنت همه ساله در روز عید غدیر ضمن انجام غسل مخصوص این روز و قرائت زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) و دعای امین الله با گرفتن روزه، جان و روح خود را جلا می‌بخشند.

قرائت دو رکعت نماز از دیگر اعمال روز عید غدیر است و طبق روایات ائمه (ع) بهتر است این نماز در نزدیکی غروب خوانده شود چون در همان زمان حضرت رسول اکرم (ص )، امام علی (ع) را به عنوان خلیفه و امام مسلمین معرفی فرمودند.

برخی از مردم مومن مشهد بنا بر یک سنت دیرینه اسلامی به یمن عید غدیر در این روز با هم پیوند برادری و خواهری نیز می‌بندند.

همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است امشب به مناسبت عید غدیر خم 11 نقطه شهر مشهد نورباران شود.

کد خبر 70941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز