برای حفظ بناهای مذهبی و تاریخی و راه‌اندازی پهنه گردشگری، عملیات طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان مقدس امام‌زاده معصوم(ع) تا پایان سال اجرا می‌شود.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، نشست ساماندهی جداره‌های آستان امامزاده معصوم (ع) و طراحی سردر جنوبی آن با حضور «رضا شرفی» شهردار و مدیر پروژه‌های بازآفرینی شهرداری منطقه ۱۰، «محمدرضا ترحمی» مدیرکل و جمعی از مدیران اوقاف غرب تهران، مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران و تولیت و اعضای هیات امنای آستان امامزاده معصوم (ع) برگزار شد.

در این نشست شهردار منطقه ١٠ از راه اندازی پهنه گردشگری در محله‌های تاریخی خبر داد و گفت : «محله‌های بریانک و هفت‌چنار واجد ارزش‌های تاریخی و گردشگری هستند. در این چارچوب امیدوارم طرح پهنه گردشگری منطقه هر چه زودتر تصویب شود تا اقدامات بهتر و بیشتری برای ساماندهی این محله‌ها و همچنین آستان امامزاده معصوم (ع) انجام شود. »

به گفته «رضا شرفی» شهرداری برای ساماندهی آستان امامزاده معصوم(ع) به‌عنوان همکار وارد و مقرر شده در طراحی سردر جنوبی و جداره‌های آن نقش‌آفرینی کند تا منظر بهتری پیدا کند. همچنین چندین جلسه کارشناسی و مدیریتی در این رابطه برگزار و قرار شده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این کار را انجام دهد.

او ادامه داد : «انجام هر اقدامی در درون امامزاده، نیازمند کسب مجوزهای لازم از کمیسیون ماده پنج و اداره‌ کل میراث فرهنگی است. با این‌ حال، شهرداری منطقه ۱۰ آماده هرگونه همکاری با آستان امامزاده معصوم(ع) در خصوص املاک همجوارش است. »
در پایان این جلسه، مقرر شد کارگروه تملیکی، املاک مجاور با امامزاده معصوم (ع) به‌ویژه بخش جنوبی آن را مورد بررسی قرار داده و مدیریت آستان امامزاده معصوم (ع) نیز با مالکان آن گفت‌وگوهایی را برای توسعه فضای فرهنگی امامزاده انجام دهد.

کد خبر 708854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha