گروه‌ ورزشی: حسین هدایتی با پروین آشنا و توسط او به عنوان یک سرمایه‌گذار علاقه‌مند وارد متن فوتبال کشور شد.

او فعالیت خودش را با مدیریت باشگاه استیل‌آذین آغاز کرد. پروژه پر‌هزینه استیل‌آذین که گفته می‌شود بالغ بر 6 میلیارد هزینه داشته شکست خورد و پس از آن تجربه هدایتی به عضویت هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس درآمد.

با گذشت چند‌ماه از همکاری هدایتی و مسئولان باشگاه پرسپولیس اختلافات پنهان از زبان رئیس هیات‌مدیره این باشگاه فاش شده و او از رفتارهای صورت‌گرفته گلایه کرده است.
هدایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا به موضوعات زیادی اشاره کرده و در مهمترین بخش از جدایی قریب‌الوقوع خودش خبر داده است.

اخبار و شایعات زیادی در خصوص احتمال برکناری مصطفوی و انتخاب هدایتی به عنوان جانشین او شنیده شد اما هدایتی در این مورد می‌گوید: «من در برهه کنونی نه فرصت کافی برای مدیرعاملی پرسپولیس دارم و نه اینکه تصمیمی ‌برای تغییر مدیرعامل باشگاه وجود دارد که بخواهم مسؤولیت قبول کنم. مصطفوی به خوبی کارش را انجام می‌‏دهد و ما هم از او حمایت می‌‏کنیم. قرار نیست مصطفوی برود، مطمئنا اگر هم قرار باشد روزی از پرسپولیس برود بالاخره یک گزینه که لیاقت و کفایت داشته باشد جایش می‌‏آید.»

هدایتی در مورد خرید سهام پرسپولیس می‌گوید:«در گذشته اعلام کرده‌ام اگر سهام باشگاه پرسپولیس به من واگذار شود 20 میلیارد تومان هم برای این باشگاه هزینه می‌‏کنم. این برای زمانی بود که بحث واگذاری سهام باشگاه مطرح بود حالا با منتفی شدن واگذاری سهام، این مسئله هم به خودی خود منتفی است.»

هدایتی که مدت کوتاهی است وارد فوتبال شده برخی از اتفاقات و حوادث را باور نمی‌کند. او با اظهار تعجب از برخی اتفاقات و جریان‌ها گفت: «ای‌کاش کور بودم و خیلی از مسائل را در ورزش فوتبال نمی‌‏دیدم. واقعا خسته شدم از اینکه می‌‏بینم مردم عزیز ما اینقدر شور و هیجان نسبت به ورزش و ورزشکاران و پهلوانانشان دارند اما متاسفانه از طرف مدیران ورزشی کشور توجه ویژه‌‏ای به آنها نمی‌‏شود. در حالی که باید همه مدیران، خبرنگاران و اهالی ورزش دست به دست هم بدهند و با یکدلی برای رشد و شکوفایی فوتبال کمک کنند. درحال حاضر وضعیت ابومسلم، پیام، ملوان و استقلال اهواز را ببینید. این چه تیمداری و باشگاه‌‏داری است که همه گرفتار آن هستند؟

آیا یکی پیدا شده به آنها بگوید بیایید در تهران یک جلسه برگزار کنیم، تا بررسی کنیم مشکلات شما چیست؟ چه قدمی ‌برای حل این مشکلات برداشته شده است؟ یکی مثل من آمده از جیب خودش برای بزرگ‌‏ترین و پرطرفدارترین تیم کشور خرج می‌‏کند اما همواره از من انتقاد می‌‏کنند و در روزنامه‌‏ها علیه من مطالبی می‌‏نویسند.»

موضوع اختلافات هدایتی با دیگر اعضای هیات‌مدیره و خصوصا مصطفوی مدت‌ها در روزنامه‌ها مطرح شد اما  با تایید مسئولان باشگاه پرسپولیس همراه نبود. هدایتی اما این موضوع را تلویحا تایید کرده و مدعی است به حرف‌های او گوش نداده‌اند: «سرمایه‌‏گذاری در ورزش به‌خصوص در فوتبال برای خود من چه سودی داشته است؟ جز اینکه عذاب بکشم، آسایشم سلب شود و به حرفم هم گوش داده نشود؟ پس واقعا حضور من در ورزش چه معنایی دارد؟‌‏»

هدایتی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرده و خصوصی‌سازی در ورزش را ضروری می‌داند: «امسال دولت 200 میلیارد تومان برای فوتبال کشور هزینه کرده، این مبلغ کمی ‌نیست اما اگر بخش خصوصی را وارد صحنه می‌‏کرد چه‌بسا این 200 میلیارد تومان صرف امور عمرانی کشور می‌‏شد. نیستند افرادی که این هزینه را متقبل شوند؟ بارها با   علی‌‏آبادی، اعضای دولت و نمایندگان مجلس جلساتی را برگزار کرده‌‏ایم.

اگر بنده یا هر فرد دیگر ایرانی بیاید تیم‌‏هایی مانند استقلال و پرسپولیس یا ملوان را بخرد با وجود اینکه مشهور هم شود اما اگر این تیم‌‏ها نجات پیدا کنند، بد است؟ برخی‌‏ عنوان کردند هدایتی دو سال است وارد ورزش شده چرا پرسپولیس را به او بفروشند؟ پرسپولیس برای یک ملت است و از این جار و جنجال‌ها. این تیم برای سفر به همدان پول هتل نداشت. حالا اگر هدایتی امسال بود کمک کرد و آخر فصل گذاشت رفت، از کجا می‌‏خواهید 10 میلیارد تومان بیاورید به این تیم بدهید؟

کل بودجه سازمان تربیت‌بدنی 50 میلیارد تومان است. اگر 10 میلیارد تومان به پرسپولیس و 10 میلیارد تومان هم به استقلال بدهد، 30 میلیارد تومان می‌‏ماند برای بقیه باشگاه‌‏ها و کل ورزش کشور. آیا به نظر شما چنین چیزی ممکن است رخ بدهد؟ هیچ‌کس نمی‌‏آید روی این مسائل کار کند.

در زمینه مسابقات لیگ‌برتر و فدراسیون‌‏ها ما در حال عقبگرد هستیم. بسیاری از این مدیران طی سال‌‏هایی که مدیریت تیم‌‏های بزرگ و فدراسیون‌‏ها را بر عهده گرفته‌‏اند، اغلب در فکر این بودند که به یک موقعیت اجتماعی برسند و در نهایت این پست‌ها برای آقایان سکوی پرتابی برای رسیدن به یک پست سیاسی بود، بنابراین شهرت‌طلب آنها هستند نه اینکه یک نفر مثل من که آمده از جیب خودش خرج می‌‏کند، آن‌ هم در این اوضاع و احوال اقتصادی کشور. اگر کسی شهامت این را دارد که از جیب خودش خرج کند، پیشقدم شود.

در گذشته مدیرانی در همین پرسپولیس بودند که از طریق این باشگاه به ثروت‌‏های کلانی رسیدند. آن وقت من طی سه، چهار ماه بالغ بر 3 میلیارد تومان به یک باشگاه بزرگ کشور کمک می‌‏کنم و در حالی که هدفم خیر است اما با من اینطور رفتار می‌‏کنند. اطمینان می‌‏دهم که نمی‌خواهم جایی کاندیدا شوم. من آدم سیاسی نیستم و وابستگی سیاسی هم به حزب خاصی ندارم.»

رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در پایان با تاکید بر پیشنهاد قبلی خودش برای خرید سهام این باشگاه گفت: «من پیشنهاد 20 میلیاردی که برای اداره پرسپولیس در گذشته ارائه کرده بودم را الان نیز اعلام می‌‏کنم و حتی حاضرم مبلغی بالاتر از این را برای پرسپولیس هزینه کنم اما می‌‏گویم سهام این باشگاه مردمی ‌را به من بدهید.

 البته نه صددرصد سهام را، بخشی از آن را به ما و بخش دیگری را هم به مردم واگذار کنند. خود مردم هیات‌مدیره را انتخاب می‌‏کنند و بعد ارزیابی کنید ما موفق بودیم یا نه. از محل درآمدش این باشگاه را حرفه‌‏ای می‌‏کنیم و رشته‌‏های مختلف راه‌‏اندازی خواهیم کرد. حتی از درآمدش به سازمان ورزش هم کمک می‌‏کنیم. ‌حالا که هستیم استقبال کنید، وقتی ما خسته شدیم و رفتیم آن وقت التماس می‌‏کنید که مردم بیایید. شاید آن وقت‌ کسی نیامد.

کد خبر 70785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز