پس از اینکه مقامات بهداشتی شناسایی موردی ازعفونت با سویه نادر سودان ویروس عامل تب خونریزی‌دهند ابولا در اوگاندا را تایید کردند، وزارت بهداشت اوگاندا و سازمان جهانی بهداشت شیوع این بیماری مرگبار را در این کشور آفریقایی اعلام کردند.

Ebola

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یک مرد ۲۴ ساله در منطقه مرکزی موبنده در اوگاندا علائم بیماری ابولا را بروز داد و بعدا درگذشت.

دیانا اتوین، معاون دائمی وزارت بهداشت اوگاندا گفت: «ما می‌خواهیم به کشورشیوع ویروس ابولا را که دیروز تایید شد، اعلام کنیم.»

تو گفت بیمار شناسایی‌شده تب بالا، اسهال و دردهای شکمی داشت و خون استفراغ می‌کرد. او در ابتدا برای مالاریا درمان شده بود.

اداره آفریقای سازمان جهانی بهداشت گفت در حال حاضر هشت مورد مشکوک به ابولا در یک مرکز بهداشتی درمان دریافت می‌کنند، و مقامات بهداشتی اوگاندا مامورانی را برای تحقیق به منطقه مبتلا فرستاده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گفت تا به حال هفت شیوع قبلی سویه سودان ویروس ابولا رخ داده است که چهار مورد آن در اوگاندا و سه مورد آن در سودان رخ داده است.

به گفته این سازمان، آخرین مورد گزارش‌شده شیوع سویه سودان ویروس ابولا در سال ۲۰۱۲ و آخرین مورد شیوع سویه زئیر ویروس ابولا در سال ۲۰۱۹ رخ داده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید واکسیناسیون جمعی افراد پرخطر با واکسن Ervebo در کنترل انتشار ویروس ابولا در شیوع‌هیا آن در کشور آفریقایی جمهوری دموکراتیک کنگو و جاهای دیگر مؤثر بوده است، اما این واکسن فقط برای محافظت در برابر سویه زئیر ویروس ابولا تایید شده است.

به گفته این سازمان، یک واکسن دیگر که بوسیله شرکت جانسون اند جانسون تولید شده است نیز ممکن است در پیشگیری از ابولا مفید باشد، اما هنوز به طور خاص برای پیشگیری از سویه سودان آزمایش نشده است.

کد خبر 707326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha