شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با جشن سیصد سالگی دانشگاه اصفهان، مدرک دکتری افتخاری علوم سیاسی به سیدحسن نصر‌الله اعطا شد

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، نماینده دبیر کل حزب الله لبنان، شیخ حسن حماده    بعدازظهر 23 آذر در این مراسم ضمن دریافت این مدرک به نمایندگی از سیدحسن نصرالله، پیام وی را برای مردم ایران قرائت کرد.

در این پیام سید حسن نصرالله از این توجه کریمانه که بیشتر بیان کننده موضع گیری‌ها و پشتیبانی از مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان و فداکاری‌های مردم مقاوم و طرفداران آن در لبنان در طی نزدیک به یک ربع قرن است، تشکر و قدردانی کرده است.

رهبر حزب الله لبنان در پیام خود آورده است: « این فداکاری‌ها به برکت لطف و عنایات الهی و زیر سایه امام زمان (عج) دو پیروزی بزرگ را علیه مجهزترین نیروی نظامی متجاوزگر به ثمر رساند که همان ارتش صهیونیستی اسرائیل است.

ارتشی که آنرا ارتش شکست ناپذیر تلقی می‌کردند و به همت مقاومت لبنان تبدیل به الگویی برای شکست هلاکت بار در سطح جهان گردید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: حمایت کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران و ملت فداکار ایران از مقاومت اسلامی لبنان و ملت لبنان همواره بزرگترین عامل در تحقق      پیروزی‌های الهی بوده و ظفرمندانه خواهد ماند، ‌چرا که این پیروزی‌ها لبنان کوچک را که خاک و حاکمیت آن همیشه مورد تجاوز بوده به کشوری آزاد و عزتمند مبدل کرده است که ستمگران و طمع‌کاران از آن بیم دارند و از رویایی با فرزندان قهرمان آن هراس دارند.

مقاومت اسلامی لبنان ثمره‌هایی مبارک از اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تجدید کننده شعار‌های الهام بخش ایشان بوده است و می‌توان گفت محصولی از رهنمود‌ها و دستورات و حمایت امام خمینی(ره) بوده است که از زمان اشغال لبنال 1982 میلادی و تا زمان رحلت ایشان بوده است و پس از ارتحال امام خمینی(ره) این حمایت ادامه یافت و به همان شخصیت عزیزی که پرونده مقاومت در لبنان را از بدو شکل گیری آن از طرف امام خمینی(ره) به دست داشته سپرده شد.

او همان ولی فقیه و رهبرمان، امام سید علی خامنه‌ای (دام ظله الوارف) است و به دست همین امام بزرگوار الهام بخش و به برکت حمایت پی در پی ایشان پیروزی مبین در  ماه می سال 2000 میلادی و پیروزی سال 2006 میلادی تحقق یافت و به امید خداوند عظیم‌ترین پیروزی که چهره منطقه را تغییر خواهد داد و به نفع اسلام ناب محمدی(ص) تحقیق خواهد بخشید.»

کد خبر 70708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز