چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

مژگان خسروی: مازیار تهرانی این بار قدم به کوچه ما گذاشته تا کلاغ کوچه خبر از کارهایش سر در بیاورد.

اول بگوییم که «تهرانی» تهرانی است و متولد سال 1344. بعد به عرض برسانیم که اولین کارش در سن شانزده سالگی در کیهان بچه‌ها چاپ شده است. تا امروز هم که اواخر پاییز 1387 است، حدود بیست جلد کتاب از  او منتشر شده است. از کتاب‌های او می‌توان به «پدر صلح»، «کتاب چگونه کتاب شد» و «آزاده» اشاره کرد که این آخری، برگزیده جایزه‌هایی در فرانسه و ایران شده و به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است. «پدر صلح» نیز کتابی دو زبانه و با تصویرهای زیباست که جایزه «‌بولونیا» را تصاحب کرده‌است.

اما بشنوید از کارهای مانده در راه: «همة رنگ‌ها رنگ خداست» را نشر موفقیت قرار است به زودی چاپ کند. «وقتی که قلب‌ها می‌رقصند» و «راز گل سرخ» نیز از آثار دیگر مازیار تهرانی است که به‌زودی منتشر می‌شوند و ناشرشان هنوز معلوم نیست. تهرانی که کارمند هلال‌احمر و برنامه‌نویس کامپیوتر است، مجموعه ‌شعری هم در دست نگارش دارد که  در ارتباط با خدا سروده شده است. او به کار برای کودکان اهمیت زیادی می‌دهد، شاهد این حرف هم شش جلد کتاب است با عنوان «من از امروز می‌توانم» که با ایده‌هایی نو برای کلاس اولی‌ها نوشته شده است. ناشر این کتاب‌ها ادب و دانش است.

تهرانی دو تا از کارهای چاپ شده و هنوز چاپ نشده‌اش را بسیار دوست دارد: کتاب «آزاده» که مضمون آن دعوت به آزادگی و رهایی از بندهاست و به بهانه بازگشت اسرای ایران از عراق  منتشر شده است و کتاب «همه‌ رنگ‌ها رنگ خداست» که به زیباترین و ساده‌ترین شکل ممکن، انسان‌ها را دعوت به صلح و کنار هم بودن می‌کند؛ با این شرط که حضور خدا را در بهترین و حتی در بدترین و زشت‌ترین کارها احساس و باور کنیم.

تهرانی مثل هر نویسنده و شاعر دیگری، طبع لطیف و زیبایی دارد؛ اما این طبع لطیف گاه سرگرمی‌ها و تفریح های خاص خود را می‌طلبد، مانند سفر به جنگل همراه خانواده، ورزش‌هایی همچون شنا‌و جودو که از نظر او انرژی زا‌و فرح بخش هستند.

اگر‌گفتید تهرانی‌چطور نویسنده شد؟ برای این‌که به گفتة خودش، همیشه چیزی برای دوست داشتن و گفتن داشته است. با این دو ویژگی همه چیز بر وفق مراد خواهد شد.حتی نوشتن و نویسندگی.

کد خبر 70371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز