پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

ارتش تایوان یک پهپاد غیرنظامی ناشناس را که از جزیره کوچکی در نزدیکی ساحل چین وارد فضای هوایی‌ این کشور شده بود، سرنگون کرد.

Isle

به گزارش همشهری آنلاین به خبرگزاری رویترز این اقدام تایوان پس از آن صورت می‌گیرد که دولت این کشور درباره اقدامات جدید سخت در رویارویی با افزایش چنین دخالت‌هایی هشدار داده بود.

پکن تایوان را جزء قلمرو خودش می‌شمارد، تمرین‌های نظامی در اطراف این جزیره را از ماه پیش در واکنش به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شروع کرده است.

دولت تایوان وعده داده است که تنش‌ها با چین را تحریک یا تشدید کند، اما به خصوص از موارد مکرر پرواز پهپادهای چینی بر فراز جزایر تحت کنترل تایوان در نزدیکی ساحل چین به خشم آمده است.

فرماندهی دفاعی «کینمن»، گروهی از جزایر تحت کنترل تایوان که در برابر شهرهای شیامن و گوانگ‌ژو قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد این پهپاد اندکی پس از میانه روز (ساعت ۰۴۰۰ به  وقت گرینیچ) وارد فضای هوایی بالای جزیره «لاین» شده است.

بر اساس این بیانیه، نیروهای مستقر در این جزیره تلاش کردند با هشدار این پهپاد را دور کنند که تاثیری نداشت، بنابراین آن را سرنگون کردند و باقیمانده پهپاد به دریا افتاد.

تایوان برای نخستین بار در روز سه‌شنبه مدت کوتاهی پس از اخطار رئیس‌جمهور این کشور درباره «اقدامات متقابل قوی» در برابر آنچه تحریکات چین نامید، به سوی یک پهپاد دیگر گلوله‌های هشدار شلیک کرد.

کد خبر 702325

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha