افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین و برقراری دوره‌ طولانی قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید در شهرها و مراکز مهم صنعتی و اقتصادی چین، اپل را مصمم به تغییر سیاست خود در تولید انحصاری آیفون ۱۴ کرده است.

اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، بر همین اساس، اپل ساخت نهایی آیفون ۱۴ را دو ماه پس از راه اندازی خط تولید ساخت قطعات در چین، در هند کلید می‌زند.

به این ترتیب که در ابتدا قطعات آیفون ۱۴ در چین ساخته و سپس در هند مونتاژ خواهد خواهد شد. این اقدام به منظور کاهش فاصله ۶ ماهه میان انتشار نسخه‌های مختلف آیفون صورت می‌گیرد. منابع آشنا با قعالیت‌های تولیدی اپل اعلام این خبر به بلومبرگ گفته‌اند، کمپانی اپل به منظور راه‌اندازی خط تولید آیفون ۱۴ در هند مدت‌ها با تامین‌کنندگان و پخش‌کنندگان زیر مجموعه کمپانی خود مذاکره کرده است، در نتیجه توافق اپل با این تامین‌کنندگان، تولید آیفون ۱۴ در هند در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و در ماه‌های اکتبر یا نوامبر خاتمه خواهد یافت.

به منظور اجرای این طرح جدید اپل، کمپانی تامین قطعات فاکسکان متعلق به اپل که در تایوان مستقر است، روند انتقال قطعات آیفون از چین و مونتاژ آنها در کارخانه‌ای خارج از شهر چنایی هند را مورد بررسی قرار داده بود.   
در پی افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا در روزها و هفته‌های اخیر بر سر تایوان و برقراری دوره طولانی قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در چین که باعث وقفه‌های طولانی‌مدت در تولید آیفون ۱۴ شده بود، اپل گزینه متفاوت کاهش تولید این گوشی در چین را برگزید و در عین حال این شرکت همچنان با نگاه به آینده بحران میان آمریکا و چین، در حال بررسی گزینه‌های دیگر خود است.
اپل تاکنون برخی از بخش‌های تولید آیفون را از چین به دیگر بازارها از جمله هند، انتقال داده است. هند هم اکنون دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیاست. اپل همچنین در نظر دارد تبلت‌های آی‌پد را نیز در آینده‌ای نه چندان دور در هند تولید کند.

بیشتر بخوانید:

در پی افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا، هند و کشورهای دیگر نظیر مکزیک و ویتنام بدل به کشورهای مهمی برای تولید برندهای آمریکایی شده‌اند. سیاست امروزی کمپانی‌های آمریکایی انتخاب گزینه‌های دیگری غیر از چین برای تولید برندهای خود است.

کد خبر 700054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AU ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    خدارا شکر ، واقعا خدا را شکر ، اگه تولید این گونه محصولات از دست چین خارج شود ، بدبخت شدیم با مشکلات این گوشی ها که در چین ساخته می‌شوند .