سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد این کشور نخستین مورد عفونت آبله میمونی را در شخصی که از کشوری نامبرده‌نشده که آبله میمونی در آن شیوع دارد، بازگشته بود، شناسایی کرده است.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این سخنگو گفت یک مرد ۲۷ ساله در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی در اواخر روز جمعه آزمایش مثبت آبله میمونی پیدا کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی این تبعه اندونزی حال عمومی خوبی دارد و فقط علائم خفیفی دارد و در خانه خودش را ایزوله کرده است، اما  کشوری را که او از آن بازگشته بود، ذکر نکرده است.

وزارت بهداشت اندونزی خواستار آرامش مردم شده است و به مردم اطمینان خاطر داده است که این بیماری قابل درمان است. تا به حال ۲۲ مورد مشکوک به آبله میمونی در سراسر اندونزی شناسایی شده‌اند که همه آنها در نهایت آزمایش منفی پیدا کردند.

کشور همسایه اندونزی، سنگاپور نخستین مورد محلی آبله میمونی را ماه گذشته گزارش کرد و تا ۵ اوت شمار موارد تایید شده بیماری در آن به ۱۵ مورد رسید. دو کشور دیگر آسیای جنوب شرقی یعنی فیلیپین و تایلند نیز موارد تاییدشده بیماری را گزارش کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت با وجود شناسایی بیش از ۴۰۰۰۰ مورد آبله میمونی در بیش از ۸۰ کشور که ویروس در آنها شیوع بوم‌گیر یا آندمیک نداشته است، وضعیت اضطرار بهداشت جهانی اعلام کرده است.

اداره بهداشت ایالت نیویورک نخستین مورد شناخته‌شده آبله میمونی در نیویورک را گزارش کرده است. بر اساس داده‌های جدید، یک کودک زیر ۱۸ سال برای آبله میمونی آزمایش مثبت پیدا کرده است. سن کودکی یا بخشی از ایالت در آن زندگی می‌کند، اعلام نشده است. این مورد در شهر نیویورک رخ نداده است.

در مجموع ۲۷۹۸ مورد تاییدشده آبله میمونی تا روز جمعه در نیویورک گزارش شده است که ۲۵۹۶ مورد آن مربوط به شهر نیویورک بوده است.

کد خبر 699546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha