پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
۴ نفر

ششمین مخزن آب اضطراری آبفای منطقه۳ تهران با مشارکت ونظارت معاونت مهندسی و توسعه، همکاری ناحیه۴ ودفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در بوستان باغ نومحله دهکده المپیک نصب شد.

مخزن اب منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین، «حمید عظیمی» مدیر ناحیه۴ دراین‌باره گفت: «نخستین مخزن فولادی آب اضطراری محدوده منطقه۲۲ تهران با ظرفیت ۱۰۰متر مکعب و باهدف تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم بهداشتی در مواقع بروز بحران در کمتر از یک ماه در ضلع جنوبی بزرگراه حکیم حد فاصل بلوار دهکده المپیک و خیابان ساحل در بوستان باغ نو نصب شد.

عظیمی افزود: «باتوجه به گستردگی و  توسعه شهری در غرب تهران، سازمان مدیریت بحران تهران در منطقه۲۲ مکان‌های امن وسیعی برای اسکان اضطراری در زمان‌های  بحران تعریف کرده که اهمیت پیش‌بینی نصب مخازن آب اضطراری را در این  اماکن دوچندان می کند به طوری که مردم بتوانند در شرایط اضطراری بویژه زلزله تا شعاع هزارمتری از منازل مسکونی شان به آب شرب سالم دستیابی داشته باشند.»

همچنین «داود صفری» سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز با اشاره به اهمیت منطقه۲۲ به عنوان قطب گردشگری پایتخت و یکی از مناطق توسعه یافته با جمعیتی قابل توجه و رو به افزایش، ضرورت تامین و توزیع آب آشامیدنی به ویژه در شرایط بروز بحران را از دغدغه های مهم شرکت آبفای منطقه ۳ عنوان کرد و گفت: «در مرحله نخست علی‌رغم محدودیت‌هایی همچون تامین مخازن فولادی با همکاری مدیران نواحی و شهرداری در مناطق ۲ و ۵ شهرداری تعداد پنج مخزن نصب و با انجام اتصالات و آبگیری در مدار قرار گرفت.

نصب ششمین مخزن آب اضطراری در منطقه۲۲

همچنین مقرر شد در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۲ مخزن در سطح محدوده آبفای منطقه۳ نصب شود. درهمین راستا برای سرعت بخشیدن به فرآیند انتخاب پیمانکار به پیشنهاد مدیرعامل شرکت از پتانسیل موجود در نواحی بهره‌گیری و هر ناحیه مسئولیت اجرای یک مخزن را عهده‌دار شد. برهمین اساس مخزن بوستان باغ‌نو در منطقه۲۲ شهرداری توسط ناحیه ۴ (دهکده المپیک) با هماهنگی پلیس راهور و دریافت مجوزهای ترافیکی، در عمق ۸ متری  زمین جای گرفت.» .

داود صفری، در ادامه افزود: «علاوه بر نصب این مخزن، مخزن بوستان‌های الهام قدیم و الهام جدید توسط نواحی ۲ و ۳ و بوستان چوب تراش در تعهد ناحیه یک است که با توجه به پیشرفت فیزیکی، پس از فاصله زمانی استراحت بتن، آماده نصب می شود. همچنین مخازن بیمارستان طبی کودکان، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران واقع در جلال آل احمد و بلوار امام رضا(ع) منطقه۲۲ توسط پیمانکار در حال تجهیز کارگاه برای اجرای عملیات است.»

کد خبر 698521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha