یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تصویب بیمه درختان و تجهیزات و ابزار کشاورزی در این کمیسیون خبرداد

دکتر شاهرخ رامین‌ روز یکشنبه 10 آذر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لایحه اصلاح قانون بیمه محصولات کشاورزی مصوب 1362 مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس قانون سال 62 بیمه محصولات کشاورزی،‌ فقط محصولات کشاورزی شامل بیمه می شوند.

رامین به سرمای شدید سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ پارسال بسیاری از درختان کشاورزی بر اثر سرمازدگی، خشک شد این در حالی است که کشاورز بر اساس قانون سال 62 فقط می‌توانست محصولش را بیمه کند.

وی با بیان اینکه‌ بر اساس قانون سال 62 درصورت سرمازدگی و از بین رفتن درخت، چیزی به کشاورز تحت عنوان بیمه تعلق نمی‌گیرد، اظهارداشت: براساس لایحه اصلاحیه قانون یاد شده، به جز محصولات کشاورزی، درختان و تمام تجهیزات و ابزار کشاورزی نیز شامل بیمه می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که مصوبه امروز کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص بیمه درختان و تجهیزات کشاورزی در صحن مجلس نیز به تصویب برسد.

به گفته رامین، بررسی طرح یک فوریتی خدمات رسانی به ایثارگران از جمله دیگر موارد دستور کار امروز کمیسیون بهداشت بشمار می‌آمد.

وی اظهارد اشت:‌ طرح یک فوریتی خدمات رسانی به ایثارگران در بندهایی که به بهداشت و درمان مرتبط می‌شد نیز به تصویب کمیسیون رسید.

مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:‌ براساس مصوبه امروز کمیسیون یاد شده، جانبازان از کار افتاده جزئی ( کمتر از 25 درصد ) طبق ماده 6 طرح خدمات رسانی به ایثارگران شامل بسیاری از موارد خدمات ایثارگران می‌شوند.

رامین گفت: هزینه شهریه دانشجویان، حقوق بازنشستگی، هزینه درمانی، بیمه‌های درمانی و مکمل از جمله موارد خدماتی است که شامل جانبازان کمتر از 25 درصد همانند جانبازان بالای 25 درصد ( از کار افتاده کلی ) نیز می‌شود.

کد خبر 69708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز