یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: انتشار بخشی از مفاد قرارداد قطبی با باشگاه پرسپولیس تبعات و پیامدهای زیادی برای مسئولان این باشگاه داشته است.

 قرارداد دو‌ساله پرسپولیس و قطبی پیش از نیم‌فصل نخست به پایان رسید و البته سرمربی پیش از اعلام استعفا، 70 درصد ‌از قرارداد فصل اول خودش را دریافت کرده بود.

طبق اطلاعات منتشر‌شده قطبی در صورت استعفا در اواسط فصل می‌تواند همه قرارداد فصل اول خودش را که مبلغی حدود 800 هزار دلار است دریافت کند. همچنین اگر این مربی از کار برکنار می‌شد باشگاه پرسپولیس موظف به پرداخت همه مبلغ قرارداد او طی 2 سال خواهد بود.برخی از  اهالی فوتبال و خصوصا پیشکسوتان پرسپولیس با توجه به این اتفاقات برای نخستین‌بار موضع‌گیری سختی علیه قطبی داشتند.

ابتدا این علی پروین بود که از سرمربی سابق پرسپولیس انتقاد کرد. پس از او پیوس، درخشان و چند بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس، اقدام قطبی را غیرحرفه‌ای و غیر‌منطقی دانستند. عملکرد مسئولان باشگاه پرسپولیس هم در این قرارداد زیر سئوال رفت و حالا شایعاتی در خصوص احتمال تغییرات مدیریتی در این باشگاه  به گوش می‌رسد.

سکوت مصطفوی و دیگر اعضای هیات‌مدیره خصوصا هدایتی که نماینده باشگاه در مذاکره با قطبی بوده سئوال‌برانگیز بود اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز گذشته به این سکوت پایان داد.

مصطفوی:نمی‌گذارم پول پرسپولیس هدر برود

داریوش مصطفوی در چند جمله تنها به تکذیب اطلاعات منتشر‌شده در قرارداد قطبی پرداخته است. او در این خصوص گفت: «افشین قطبی به هیچ عنوان 700 میلیون تومان دریافت نکرده است. امیدوارم افرادی که اطلاعات کامل ندارند، ذهن دوستداران پرسپولیس را خراب نکنند.»وی افزود: «قطبی را اخراج نکرده‌ایم که بخواهیم تمام پول او را پرداخت کنیم. با نظر هیات‌مدیره،  درباره مبلغ قرارداد تا زمان  استعفایش و شرکت‌‌نکردن در تمرینات تصمیم نهایی گرفته می‌شود. چندین جلسه مفید با مدیر برنامه‌های او داشتیم و با چند جلسه دیگر تکلیف نهایی را روشن خواهیم کرد.» این بخش از صحبت‌های مصطفوی نشان می‌دهد که موضوع پرداخت کل قرارداد در صورت اخراج قطبی صحت داشته و این موضوع در قرارداد قید شده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه دفاعیات خودش گفت: «نمی‌دانم منظور برخی‌ در خصوص قرارداد ترکمانچای قطبی چیست. مگر مردم اولین روزی که رئیس سازمان ورزش به من لطف کرد و این پست حساس را تحویل داد، در گفته‌های خود، از مدیرعامل پرسپولیس نخواستند که قطبی را به ایران برگرداند.»وی ادامه داد: «کارشناسان عقیده داشتند که افشین قطبی به ایران برگردد.

ما هم با نظر هیات‌مدیره خواستیم تا نظر مردم را در‌این‌باره اعمال کنیم. حالا نمی‌دانم چرا همه از این ماجرا خود را کنار می‌کشند. مطمئن باشید با توجه به این پست سنگین، اجازه نمی‌دهم که حتی یک ریال از پول بیت‌المال هدر برود. با توضیحات کامل در خصوص بندهای قرارداد قطبی در یک برنامه تلویزیونی، همه حرف‌ها را برای مردم بازگو می‌کنم.»مصطفوی البته در انتظار اتفاقات دیگری است تا با پاسخی موجه مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار بگیرد. اگر قطبی و مدیربرنامه‌هایش در اقدامی ‌قابل پیش‌‌بینی بخشی از مبلغ قرارداد را پس بدهند مسئولان باشگاه پرسپولیس و خود افشین قطبی از تبعات بندهای غیر‌عادلانه این قرارداد در امان می‌مانند؛ دو طرف در پی تعامل برای حل این موضوع هستند.

بازگشت بخشی از مبلغ قرارداد

گذشته از اشتباهات عجیب اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در عقد قرارداد با قطبی، اقدام این مربی در قبال باشگاه هم  واکنش‌های بدی را به همراه داشته است. قطبی که همواره خودش را مربی محبوبی در ایران می‌دانست و البته  از جایگاه مردمی‌ خوبی برخوردار است حالا در آستانه از دست دادن این محبوبیت قرار دارد.اگر طبق قرارداد، قطبی مجاز به دریافت همه مبلغ قراردادش در نیم‌فصل نخست باشد و البته در جهت دریافت این مبلغ اقدام کند در ایران محکوم به سوء‌استفاده از همین محبوبیت می‌شود. قطبی که با چشمانی گریان تهران را ترک کرد با   انتشار آخرین مصاحبه تلویزیونی‌اش باز هم در موضع موجه قرار گرفت و حالا در تداوم این شرایط حاضر است بخشی از مبلغ دریافت‌شده را بازگرداند تا همچنان محبوبیت خودش را حفظ کند.

او در این خصوص گفته است: «برای من پول هیچ اهمیتی ندارد و دلیل جدایی‌ام به هیچ‌وجه این مسائل نبود. من مشکلاتی داشتم که نمی‌توانستم در پرسپولیس بمانم و مجبور به جدایی از این تیم بودم.»مدیر برنامه‌های قطبی هم موضوع بازگشت بخشی از مبلغ قرارداد را تایید کرده است. او دراین خصوص می‌گوید: «با توجه به نامه‌ای که مسئولان باشگاه پرسپولیس به من داده‌اند، قرار است که افشین بخشی از مبلغ قراردادش را به باشگاه برگرداند.»مدیر برنامه‌های قطبی با تکذیب اطلاعات منتشر‌شده در خصوص قرارداد قطبی می‌گوید: «اینطور نبوده که قطبی هر وقت دلش خواست از پرسپولیس جدا شود و همه پولش را هم بگیرد. این بندها به شکلی که منعکس شده نبوده است و به زودی اصلاحیه این گزارش ارسال خواهد شد.»

کد خبر 69621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز