یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده گفت: جمهوری اسلامی ایران، درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است.

مذاکرات وین

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده در مورد ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایران شرط خود را برای حذف سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی کنار گذاشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته است و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است.

این منبع آگاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حسن‌نیت خود در مذاکرات را نشان داده است و و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق دارد.

او ادامه داد: اکنون توپ در زمین آمریکا است و اگر آن‌ها خواهان به نتیجه رسیدن توافق با ایران هستند، باید از فرصتی که اعضای برجام در اختیارشان گذاشته استفاده کرده و مسولانه عمل کنند.

پیش از شروع دور جدید مذاکرات روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده بود که ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار گذاشته، اما همچنان خواستار تضمین های قوی‌تر از آمریکاست.

کد خبر 695704
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 1
    متاسفانه اینجور تیتر زدنها مخصوص فیک نیوزها و اخبار سلبریتی هاست که یه تیتر فیک جذاب میزنند و در داخت متن اونرو تکذیب میکنند .به نظرم در شان همشهری نیست
    • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      3 0
      برجام شده داستان هزار و يك شب كه نه سر و ته آن معلومه نه اينكه آخر و عاقبتش خدايا خودت رحم كن ... هر چند هستند كشورهايي كه شديدأ از امضاي برجام ترس و وحشت دارن و همينطور تعدادي در داخل كه با اوج گرفتن تحريم ها سرمايه و دارايي آنها هم اوج گرفته و سر به فلك ميكشه
  • سعید IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 5
    ایران نبایدبه هیچ وجه زیربارکنارگذاشتن حذف سپاه ازلیست تروریستی آمریکابرودچون دراینصورت تروریستی بودن سپاه راتلویحا پذیرفته وآنوقت فرماندهان وپرسنل سپاه درامان نخواهندبود. درصورتی که سپاه ازنیروهای مسلح کشوراست بهتراست توافق کننداسراییل پایگاههایش راازاطراف ایران جمع کندوایران هم نیروهای سپاه را ازمرزهای اسراییل فرا خواندچون دردآمریکا عمدتا مربوط به حضورسپاه درسوریه ومرزهای اسراییل است اماپذیرفتن اینکه سپاه درلیست تروریستی بمانداشتباه خیلی بزرگی است که شایدعواقب نامطلوب وبعضاغیرقابل انتظار آن جبران ناپذیرباشد
  • حسین US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 2
    یعنی ما تروریستیم؟ جلل خالق که قدرت سیاسی داریم!
  • فریبرز IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    برجام متاسفانه شده بازی فوتبال تمام نشدنی که حتی معلوم نیست توپ کجاست!