رییس قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: انسان و کرامت انسان و حقوق بشر از نگاه اسلام و از نگاه همه ادیان الهی از یک جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.

نشست ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق را داده که درباره انسان و حقوق بشر و حقوق انسان نشستی داشته باشیم و بتوانیم در این نشست‌ها قدمی در جهت تعالی انسان و حقوق  بشر برداریم.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم افزود: می دانید که انسان بین آفریده‌های الهی ممتاز هست و یکی از بزرگترین امتیازهای او عقل و خرد است و انسان از همین عقل خدادادی خود استفاده می کند و از خود میپرسد که من کی هستم و از کجا آمده ام و مقصد غایی من چیست و برای رسیدن به مقصد چه مسیری را باید طی کنم.

اژه‌ای تامید کرد: انسان و کرامت انسان و حقوق بشر از نگاه اسلام و از نگاه همه ادیان الهی از یک جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.  

وی افزود: می شود بدون شناخت حق از حقوق و حق بشر سخن بگوییم؟ معیار و مبنای ارزش حقوق بشر در چیست؟  با کدام معیار می گوییم این کار ارزشمند است ؟ معیار امروز در جهان برای حقوق بشر چیست؟ خدا نسبت به آفرینش انسان تعابیر ویژه ای دارد. در مورد سایرین چنین تعبیری نیست. اگر چنانچه با این معیارها ما انسان و حقوق انسان را بخواهیم تعریف کنیم یک نوع حقوق بشری ارایه می شود. اگر حقوق بشر با معیار دیگران و غربی ها که کرامت انسان را در چیز دیگری می بینند، حقوق بشر با ان تعابیر فرق خواهد کرد.

محسنی اژه ای ادامه  داد: بسیاری از مدعیان مدافع حقوق بشر نه تعریفی از حقوق بشر دارند و نه تعریفی از کرامت انسان و حق دارند و متاسفانه می خواهند بر همه دنیا حرف غلط خود را  تحمیل کنند و اسمش را دفاع از آزادی می گذارند. حرف ناحق خود را در مقابل حرف حق مسلمان به زور تحمیل می کنند و می گویند این دفاع از حقوق بشر و آزادی است. اسلامی که برای آزادی اندیشی و تفکر ارزش قایل است.‌ مدعیان دروغگوی حقوق بشر با جان  و مال و ثروت های مردم چه کار می کنند؟

وی افزود: امروز بعضی از مسئولان غربی و امریکایی با آن استکباری که دارند می گویند افراد و کشورها یا با ما هستند یا برما و آنهایی که با ما نیستند به تعبیر خودشان علیه خودشان حساب می کنند و  حتی یک انسان مستقل را بر نمی تابند و می‌گویند یا بامایید یا برما و حد وسطی قائل نیستند. می گویند  یا تسلیم یا کشته یا اسیر شوید یا کشورتان را اشغال می کنیم یا دانشمندان شما را ترور می کنیم و این منطق مدعیان حقوق بشر است و اسلام عزیز اجازه نمی دهد در مقابل دشمن خود که هنوز سلاح به دست نگرفته و حمله نکرده جنگی علیه او شروع شود.عمده جنگ‌های اسلام دفاعی است.

وی تاکید کرد: تاریخ مدعیان امروز حقوق بشر غربی را نگاه کنید در چندین قرن گذشته به چه بهانه هایی چه جنایت‌هایی کرده‌اند و انجام می دهند و ببینید در الجزایر وکشورهای افریقایی و هند و فلسطین چه کردند؟

محسنی اژه ای ادامه داد: امروز و در عصر حاضر به چه بهانه ای به کشور عراق حمله کردند و باز امروز چه می کنند؟ کدام بشر و کدام حقوق؟ حیوانی که ذاتش درندگی است و اگر احساس کند شکارش مظلوم واقع شده و بچه است رحم می کند اما اینها چه کردند و  به چه کسی  رحم کردند.

کد خبر 695162
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha