معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه جستجو برای یافتن تنها مفقودی در سیلاب فیروزکوه خبر داد.

سیل - فیروزکوه

به گزارش همشهری آنلاین، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه جستجو برای تنها مفقودی در سیلاب فیروزکوه خبر داد و گفت: عملیات جستجو در رودخانه امامزاده داوود امروز به پایان می‌رسد.

مرتضی مرادی‌پور گفت: بر اساس اعلام مفقودی‌ها در زرین دشت فیروزکوه تنها پیکر یک نفر باقی مانده است و جستجوها همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۱۹ پیکر در سیلاب امامزاده داوود پیدا شدند و ۱۸ نفر نیز اعلام مفقودی کرده بودند، ادامه داد: جستجوها در دو سه روز گذشته برای یافتن پیکرهای احتمالی ادامه داشت و احتمالا امروز روز پایانی لکه‌گیری در رودخانه امامزاده داوود است.

بنا بر این گزارش، ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۶ مرداد، در پی بارش شدید در تهران و رانش زمین، سیل در منطقه امامزاده داوود واقع در پایتخت جاری شد و حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطراف بر جا گذاشت. در سیلاب اخیر کشور ۲۴ استان درگیر شدند و طبق پیش‌بینی هواشناسی، هم‌وطنان تا امروز دهم مردادماه باید از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

۴۳ نفر فوتی و ۳ مفقودی در سیل استان تهران

همچنین استاندار تهران در مورد آخرین وضع سیل در استان تهران گفت: در فیروزکوه یک نفر و در پردیس ۲ نفر مفقودی داریم که امیدواریم به زودی وضع آن‌ها مشخص شود.

محسن منصوری در مورد تعداد فوتی‌های این حادثه گفت: ۱۵ نفر در فیروزکوه، ۲۲ نفر در امامزاده داوود، یک نفر در دماوند، یک نفر در شمیرانات و ۴ نفر در پردیس بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

 وی افزود: عملیات امداد و نجات در امامزاده داوود در مرحله پایانی قرار دارد و در مجموع دستگاه‌ها با تجهیزات در حال خدمت‌رسانی هستند.

استاندار تهران تأکید کرد: به گروه‌های جهادی فراخوان دادیم تا به موازات اقدامات دستگاه ها، لایروبی داخل منازل سیل‌زدگان نیز انجام شود.

منصوری  همچنین گفت: فهرست برآورد خسارات ناشی از سیل در استان تهران نهایی می‌شود تا به دولت اعلام کنیم و سپس وارد فضای بهسازی و نوسازی این مناطق شویم.

منبع: ایرنا، صداوسیما

کد خبر 694903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    0 0
    سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: پیکر دومین و آخرین مفقودی سیل در ایوانکی گرمسار در ۲۰ کیلومتری محل حادثه پیدا شد.