مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در نخستین مجمع جهانی انرژی در وین توافق‌اخیر کشورمان با ترکیه برای ترانزیت گاز را تشریح کرد و گفت:

برای همه کشورهای اتحادیه اروپا در مرز ایران و ترکیه قیمت مشابهی خواهیم داشت. به این ترتیب مشتریان، مسئول پرداخت هزینه ترانزیت و حمل‌ونقل گاز براساس مقصد نهایی خواهند بود

به گفت سیدرضا ‌کسایی‌زاده در این اجلاس نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در جهت افزایش تولید گاز با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی و رشد تقاضای بین‌المللی آن مورد تاکید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران، وی افزود: برخورداری از ضوابط و مقرراتی که بتواند ثبات قیمت در قراردادهای طولانی مدت را فراهم کند و بررسی عواملی مانند مقررات، امنیت عرضه و تقاضا، شفافیت در طرح‌ها، شفافیت بازار و شفافیت‌های اقتصادی و حقوقی که بتواند صنعت گاز را به سوی جهانی‌سازی‌ سوق دهد از جمله مواردی بود که در این نشست از سوی شرکت‌کنندگان مورد تاکید قرار‌گرفت.

گفتنی است، نشست وزارتی حرکت تجارت گاز دنیا از تجارت منطقه‌ای به سوی تجارت جهانی، سوم و چهارم آذر در وین برگزار شد.

در این نشست که اولین نشست وزارتی بود و از سوی مجمع جهانی انرژی (IEF) و اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) سازمان‌دهی شد، تعدادی از وزیران نفت و انرژی و اقتصاد کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده انرژی حضور داشتند.

کد خبر 69418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز