چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال با نتیجه 8 بر یک داماش را شکست داد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کرد.

در این بازی آرش برهانی 5 گل برای استقلال به ثمر رساند. بازی در شرایطی شروع شد که امیر قلعه‌نویی در ترکیب تیم استقلال دست به تغییراتی زده بود. استفاده از بیژن کوشکی، مهرداد پولادی و احمد خذیراوی بخش مهمی از تغییرات استقلال به شمار می‌رفت.

کوشکی در دفاع و پولادی و خذیراوی در خط میانی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند. قبل از رویارویی این دو تیم عده‌ای اعتقاد داشتند، داماش در نهایت با تیم اصلی خود به تهران می‌آید اما آنها طبق وعده قبلی‌شان با تیم امید روبه‌روی استقلال قرار گرفتند.آرش برهانی اولین موقعیت این بازی را به دست آورد و نتوانست ضربه آخرش را با دقت راهی دروازه داماش کند. در دقیقه 10 مهرداد پولادی که طی این فصل کمتر از سوی امیر قلعه‌نویی مورد استفاده قرار می‌گرفت با یک ضربه خطرناک دروازه داماش را تهدید کرد. شوت او با دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و در ادامه دروازه‌بان داماش توپ را دفع کرد.

چند دقیقه بعد جان‌واریو با یک پاس ‌عمقی، بار دیگر مهرداد پولادی را صاحب توپ کرد که در نهایت درخشش دروازه‌بان داماش مانع از گلزنی بازیکن استقلال شد. استقلال در دقیقه 15 صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما حسین کاظمی نتوانست چارچوب دروازه را هدف قرار دهد. یک دقیقه بعد آرش برهانی اولین گل بازی را با یک شوت روی پا و محکم به ثمر رساند؛ پاس خذیراوی نیز در نوع خود جالب توجه بود.

استقلال توپ و میدان را در اختیار داشت. حرکات سرعتی و پا به توپ جان‌واریو، مهرداد پولادی، حسین کاظمی و آرش برهانی را در موقعیت‌های مناسب گلزنی قرار داد.
 داماش که با تیم امید خود به تهران آمده بود مقابل استقلال کاملا عقب کشیده بود. در دقیقه 37 جان‌واریو با یک حرکت سرعتی، مدافع حریف را به زیبایی از پیش‌رو برداشت اما در نهایت سانتر ارسالی او به جایی نرسید.

در دقیقه 42 استقلال صاحب یک  پنالتی شد. احمد خذیراوی در محوطه جریمه داماش با یک ضربه خطا متوقف شد تا آرش برهانی پشت ضربه پنالتی قرار گیرد. مهاجم استقلال گل دوم تیمش را با یک بغل‌پای ساده به ثمر رساند تا داماش با نتیجه دو بر صفر در پایان نیمه اول شکست مقابل آبی‌پوشان را بپذیرد.اگر داماش می‌توانست تا پایان نیمه‌اول، مقابل استقلال گلی دریافت نکند در نیمه دوم به مراتب شرایط بهتری پیدا می‌کرد اما برتری استقلال در نیمه اول برنامه‌های حریف را به‌هم ریخت. مهاجمان و هافبک‌های استقلال به خوبی از فضای خالی پشت مدافعان داماش استفاده کردند. در نیمه دوم استقلال همچنان آهنگ هجومی خود را حفظ کرد.

ضربه سر آرش برهانی در دقیقه 48 به طرز خطرناکی از کنار دروازه داماش به اوت رفت . خسرو حیدری در جناح راست سانترهای بی‌نقصی را برای مهاجمان استقلال می‌فرستاد.در دقیقه 55 شوت از راه دور حاجتی که با عکس‌العمل به موقع وحید طالب‌لو مواجه شد جدی‌ترین موقعیت تیم داماش به حساب می‌آمد. این درحالی بود که در طول نیمه اول داماشی‌ها حتی یک فرصت گلزنی را هم به دست نیاوردند. در دقیقه 60، آرش برهانی در موقعیتی تک‌به تک با دروازه‌‌بان داماش اقدام به دریبل‌زنی کرد و بعد توپ را روی دروازه فرستاد که مدافعان داماش با خطای هند مانع از ورود توپ به درون دروازه‌شان شدند.

بدین‌ترتیب پنالتی دوم استقلال نیز توسط احمد خذیراوی به گل تبدیل شد تا در ادامه بازی، استقلال با خاطری آسوده به بازی ادامه دهد. در دقیقه 64 استقلال باز هم صاحب یک ضربه پنالتی شد. مدافع داماش مرتکب خطای هند شد تا فغانی برای سومین‌بار اعلام پنالتی کند.

 برهانی این ضربه پنالتی را از دست داد اما یک دقیقه بعد توانست با یک حرکت سرعتی مدافع مستقیم خود را از پیش رو بردارد و با یک شوت محکم دروازه داماش را برای بار چهارم باز کند. در دقیقه 69 برهانی باز هم برای آبی‌پوشان پایتخت گلزنی کرد. حسین کاظمی برای امیرآبادی پاس درون عمق فرستاد. امیرآبادی نیز با یک پاس عرضی موقعیت را برای برهانی ساخت تا مهاجم استقلال برای چهارمین بار گلزنی کند.در دقیقه 80، استقلال با شوت مهدی امیرآبادی به گل ششم خود دست پیدا کرد.در ادامه میثم منیعی نیز می‌توانست در بازی مقابل داماش گلزنی کند اما موفق به انجام این کار نشد.

داماش در دقیقه 85 موفق به جبران یکی از گل‌های خورده شد. اما در دقیقه 89 برهانی گل پنجم خود را نیز به ثمر رساند.گل هشتم استقلال نیز توسط فرهاد مجیدی به ثمر رسید. پیش‌بینی مدیرعامل باشگاه داماش تنها دو گل از نتیجه این دیدار بالاتر بود. عابدینی گفته بود: «با 10 گل می‌بازیم.» به این ترتیب استقلال هم به رکورد پرسپولیس رسید که پگاه را با نتیجه 8 بر 2 شکست داده بود.

کد خبر 69356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز